Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

tvingas söka vikariattjänst trots t.v. anställning

Skrivet av Petra med Elsa 11/1 2004
Jag jobbar som produktutvecklare på ett av sveriges största livsmedelsföretag. Jag har en tillsvidareanställing.

Under min föräldrarledighet har mina arbetsuppgifter försvunnit (i och med avslutat samarbete med ett företag) så de har tagits bort på naturlig väg. Jag har gått med på att ta vikarietjänster när jag kommer tillbaka till jobbet nu i februari för det ser inte ut att bli någon annan tjänst "ledig". Men härom veckan fick jag veta att jag måste söka de vikarietjänster som finns, och tävla med både utomstående och interna sökanden!! Jag tycker detta är så enormt orättvist och min position på jobbet känns väldigt osäker trots att jag har en t.v. anställning. Min fråga är, får de göra såhär mot mig? Får de välja en utomstående sökande framför mig som är t.v. anställd??

Jag känner att detta är ett sätt för att kunna sparka mig. Jag är ganska ny men inte sist anställd, måste inte den sist anställda gå först om det inte skulle lösa sig med vikariat för min del innan jag får sparken??

Jag mår dåligt och är orolig. Min man studerar utan varesig bidrag eller lån för han har studerat så himla länge. Vår ekonomi klarar inte att jag blir utan jobb. Vi har en liten tös på 11 månader att försörja!

Hoppas på svar och tröstande ord.
Kram Petra
Svar på tråden: tvingas söka vikariattjänst trots t.v. anställning

Felbehandlad

Skrivet av  Krille G