Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur göra med jobb? Moraliskt dilemma...

Skrivet av Ronjalisa
Hej!
Jag behöver lite råd om hur jag ska göra med ett jobb som jag ev kan komma att få.
För ett par veckor sedan sökte jag ett jobb som jag verkligen vill ha. Förra veckan gjorde jag ett positivt graviditetstest och dagen efter detta blev jag kallad till intervju på jobbet.
Då sa jag naturligtvis inget om att jag är med barn men hur sjutton ska man göra nu om de ringer och säger att jag fått jobbet??
Graviditeten är ju så tidig än och jag har haft 3 missfall tidigare så även detta kan ju kanske bli missfall.
Tjänsten ska inte tillsättas förrän i mars och den är också bara en av två tjänster på just denna arbetsplats. Min moral säger att jag måste på en gång berätta hur det ligger till om jag nu skulle få jobbet.
Eller måste jag det och hur ska jag i så fall bete mig?
Hjälp fort!
Svar på tråden: Hur göra med jobb? Moraliskt dilemma...

Vänta!

Skrivet av  Vimse
Får du besked inom några veckor håller du tyst och tackar ja! Berätta först senare om graviditeten. En graviditet ska inte spela någon roll när dom anställer, alltså gör du inget fel när du inte berättar. Beslutet om dom vill ha dig/om du vill ha jobbet ska inte färgas av en graviditet.
 

Har nästan samma dilemma...

Skrivet av  Lena
...förutom att jag inte lyckats bli gravid än :-/
Jag ska på intervju för ett jobb och är lite orolig för att de ska fråga om barn och vad jag då ska svara...

Jag har en dotter på drygt 1,5 år och frågan om syskon kan helt klart dyka upp (även om jag vet att det eg. inte är tillåtet att fråga)
Hur som helst så funderar jag på att vara ärlig. Säga att jag gärna vill ge min dotter syskon men att jag inte vet om det blir (min mens har fortfarande inte kommit tillbaka och det tog över 7 månader att lyckas förra gången)

Sen är det ju så att även om jag skulle bli garvid så innebär det 10-12 månaders frånvaro från jobbet - sett på lite längre sikt så är ju det ingen tid - Jag kommer ju säkert jobba en bit över 65 :-)
 

Artiklar från Familjeliv