Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Undrar om det är nåt skumt... (trafiklärare)

Skrivet av Mia
med mina arbetstider. Tycker att nåt känns fel, så jag ska beskriva dem och vill väldigt gärna att någon sen kan tala om IFALL det är nåt "fel" i dem. Just nu är jag föräldraledig men ska börja jobba i vår och jag vill att det ska vara korrekt arbetstid. Vill ju inte jobba längre än nödvändigt med små barn som ska hem från dagis osv.

Jag jobbar som trafiklärare. Jobbar jag 100 % ser varje dag ut så här:

7.45-8.30 Lektion i bil (=LiB)
Fem minuters "paus" enligt min arb.givare (till 8.35)
8.35-9.20 LiB
Fem min. "paus" till 9.25
9.25-10.10 LiB
Tjugo min "rast" till 10.30
10.30-11.15 LiB
11.20-12.05 LiB
LUNCH 12.05-13.00
13.00-13.45 LiB
Fem min "paus" till 13.50
13.50-14.35 LiB
Fem min "paus" till 14.40
14.40-15.25 LiB
Tjugo min "rast" till 15.45
15.45-16.30 LiB
Fem min "paus" till 16.35
16.35-17.20 LiB

Dessa små "pauser" retar gallfeber på mig och mina arbetskompisar, eftersom vi inte har några pauser i praktiken. Alltid är man sen pga nåt i trafiken när man kommer in och ska till nästa elev som står och väntar, man ska ta betalt, försöka gå på toa (samma som eleverna får gå på), försöka äta nåt för att inte somna eller bli grinig och trafikfarlig osv. Om man skulle skippa dessa "pauser" på pappret (för de existerar ju ändå inte, man är alltid sen ändå) så skulle dagarna bli kortare.

"Rasterna" ligger ju utanför de 8 timmarna som man ska jobba per dag, och jag undrar om det är rätt. Ska inte rasterna räknas in i den ordinarie arbetstiden??

Kan nån hjälpa mig att reda ut det här?