Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad ska jag säga/fråga?

Skrivet av Telefonskräck
Jag behöver hjälp och tips om vad jag kan fråga och säga när jag ringer och söker jobb. Dels om jag först mailat ansökan och vill ringa upp lite senare, dels om jag spontant söker ett jobb på ett företag. Har efter att ha varit arbetslös i snart 300 dagar, fått dålig självkänsla, blivit blyg, och känner mig nästan rädd för telefonen. Detta är ett stort problem för mig, då jag tror att jag borde ha fått jobb för länge sen, om jag bara vågat ringa! De får ju så otroligt många ansökningar och det är svårt att sticka ut bara genom att maila! Har utformat en hemsida där jag visar arbetsprover, CV och bild på mig, men inget händer. Måste få modet att börja ringa. A-kassedagarna är snart slut! Vad ska jag säga, hjälp mig! Snälla! Vill låta professionell och representativ (vilket jag ju är!!!).
Svar på tråden: Vad ska jag säga/fråga?

Ingen? imt

Skrivet av  Telefonskräck
*
 

Det är så svårt

Skrivet av  maisy
Jag har läst din fråga och tänkte att nån som hade kloka och bra svar skulle svara dig. För det har inte riktigt jag. Jag söker också jobb, och det är måååånga sökande på varje ledig tjänst, så man måste sticka ut. Frågan är bara hur? Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det, känner att jag har samma problem själv.

Men det jag har märkt är att de flesta INTE uppskattar om man ringer om man inte verkligen har en fråga. De genomskådar om man hittar på en fråga för att få tillfälle att ringa, och eftersom de har så många sökande så är det kanske inte så kul att sitta och svara på nonsensfrågor. Sorry, inte särskilt upplyftande kanske, men det är min erfarenhet.
 

Artiklar från Familjeliv