Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ta jobbet el inte?

Skrivet av Grubblar
Hej!
Jag jobbar just nu på ett ställe där jag trivs och har hyfsat bra lön, fast utvecklingsmöjligheterna är noll. Trots det har jag skickat in en ansökan på ett annat jobb. Gräset är ju alltid grönare... Och nu verkar det som om jag kommer att erbjudas detta jobb. Vi var till och med ute kontoret, där dom frågade hur jag ville sitta och andra detaljer. Sist sa dom "vi ses snart för att diskutera lönen"
Fördelar: lönen ca +4000, intressantare arbetsuppgifter, kan bestämma mer själv över arbetstid och hur jobbet ska skötas.
Nackdelar: Extremt mansdominerad arbetsplats, kommer att sakna mina goa kolleger, nästan _för_ mycket ansvar och det värsta (för mig) att hålla föredrag inför över 150 pers ca två ggr/år.
Det sistnämnda är nästan knäckande för mig som gått hemma de senaste året och blivit halvt lappsjuk.
Hur skulle ni gjort?
Svar på tråden: Ta jobbet el inte?

Tagit det nya.Lycka till :)imt

Skrivet av  engeltina
 

ABSOLUT tackat ja!

Skrivet av  Maria
Tänk så mycket du kommer att få lära dig. Och alla saknar sina gamla kollegor men du får ju nya!
 

Klart du ska tacka ja!

Skrivet av  Vimse
Det låter som en helt vanlig sväng av feghets-ågren som har drabbat dig! Det händer alla i din situation... "men, jag har ju det bra som jag har det... ".
Det verkar ju bara finnas fördelar med nya jobbet. Man måste våga anta nya utmaningar när dom dyker, annars stagnerar man. Nä, här det bara att hoppa på tåget, spring på!
 

Jag skulle tackat JA!!!

Skrivet av  @nkipanki
låter ju kanon, sen tror jag att du kommer att *växa* med uppgiften.
LYCKA TILL!!!
 

Ta det!

Skrivet av  Marie
Kom ihåg att man bara ångrar det man INTE gjort och sällan det man gjort. Kläm i när det gäller lönen och var inte blygsam.

Att vara osäker på att hålla föredrag inför 150 pers är inget konstigt. Du kan väl tala om att jobber verkar fantastiskt roligt och utmanande men att du gärna skulle se att du fick hjälp med att putsa upp dina "tala inför publik"-talanger. De kanske har någon bra utbildning. Oavsett så är jag säker på att du fixar det - bara du vill!

Och du, mansdominerad värld behöver inte vara någonting negativt. Jag har själv, sedan ca 6 år tillbaka, jobbat i en mansdominerad värld (IT-utveckling) och jag har aldrig trivts så bra. Just nu är jag chef för en avdelning om 15 personer varav 3 är kvinnor och resten män och jag har bara goda erfarenheter.

Ta chansen!
 

Tack allihop!

Skrivet av  Grubblar
Ni verkar eniga! Bara jag som är velig!
Jag är jättesugen på att byta, men det är jättepirrigt :D
 

finns det inte...

Skrivet av  Orcid
nån kurs att gå för just att tala inför människor, skulle "dö" om jag skulle behöva hålla fördrag..förutom det så skulle jag ta jobbet.

kan ditt "nya jobb"(företaget) hjälpa dig med sådan kurs?
 

Artiklar från Familjeliv