Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*Äckelfråga*

Skrivet av Elin m Oliver 0011 + Kotten v5
Är det nån mer än jag som har en massa flytningar??
Iofs så luktar dom inget och är genomskinliga men det känns lite ofräscht ändå!!
Ibland så känns det som om att man läcker eller har kissat på sig.
Vet nån varför man har såna här flytningar??

Kramizz ifrån en helt ovetande Elin =0)
Svar på tråden: *Äckelfråga*

Jorå!!

Skrivet av  Mya v.8+2
Det har jag också, men mina är lite vitaktiga.*Uääkk*
Tycker mest att det känns som om mensen har kommit tillbaka:-( Lite jobbigt, men det är väl bara att vänja sig...Har knappt haft flytningar förut så det känns ju lite...hmm...ovant;-)

Kram från mig som är lika ovetande jag:-)
 

Tja!

Skrivet av  hosanna 5+6
Det är som det skall så länge det är flytningar. Senare i grav. kan det dock vara ett obs.för de kvinnor som gjort fostervattensprov. Då kan man tydligen läcka vatten.

 

Japp

Skrivet av  maria
Jodå jag har likadan genomskinliga och luktfria
 

Inte så mycket än...

Skrivet av  AnnåNym BF 9/8 2003
...men jag umgicks med dem i sju månader förra gången, och det ÄR svårare att känna sig fräsch som gravid! Flytningar, varm och svettig, andra lukter... :o/ Men det är väl ett tecken på att kroppen funkar!

Kram!

Ann
 

Ja precis så

Skrivet av  Sockergrynet v.7
har jag också... I bland känns det som man kissar på sig, eller som man börjar blöda...

Det här har jag klippt från www.vitea.se:
" Under graviditeten är det normalt och ofarligt att ha flytningar. Flytnngarna beror på att vävnaden i slidan är hormonellt påverkad och blir blodrikare och lättare avger vätska.

En del kvinnor har en ökad mängd flytning i början och slutet av graviditeten medan för vissa kommer och går det under hela graviditeten. Den normala flytningen är genomskinlig till mjölkvit och inte illaluktande. Även surhetsgraden i slidsekretet påverkas, vilket ökar risken för att få svampsjukdomar och infektioner."

Så det är helt normalt.
*kram*
 

Artiklar från Familjeliv