Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*suck*

Skrivet av Siv v. 11+1
Det känns som om jag kommer att bli förkyld.
IGEN.
Först när jag var på läger 16/11. Testade positivt sen den 21/11.
Nästa förkylning brakade loss 15/12. Rejäla nysnigar och hostningar.
Och nu igen???
Hittills känns det som om jag varit förkyld lika länge som jag varit gravid. visserligen hämtar jag ju mej med någon veckas paus mellan varje, och det brukar vara såhär på vintrarna (eftersom jag har lite astma är mina luftrör känsliga), men nu har jag liksom fått nog.

Jag VILL INTE vara förkyld mer!!! *atchoo*
Svar på tråden: *suck*

Nä,usch!

Skrivet av  Mya v.11
Hoppas verkligen att du slipper den där vidriga förkylningen! Det är inte alls kul med sånt!:-(
Stämmer det vad jag har hört att man har sämre immunförsvar om man är gravid tro?

 

Vet inte

Skrivet av  Siv v. 11+1
om mitt immunförsvar är sämre än annars.
Jag har ju astma, så vintrarna blir lätt en förkylning ovanpå den andra ändå... Det känns bara extra jobbigt just nu, och det gör ju ont i magen när jag hostar och myser häftigt...

Det är väl bara att stå ut och ta det lugnt.

Jag ska på läkarbesök nästa vecka, och tänker ta upp det här med henne då. Jag behöver också ev. byta astma medicin inför våren då allt pollen brukar täppa till luftrören. Pulmicort som jag brukar använda på vårarna är ju tydligen inte så bra vid graviditet.
 

Jobbigt

Skrivet av  Mya v.11
att drabbas av förkylning så ofta!Men prata med läkaren om astma-medicinen, kan det bli bättre så är det ju bra.
Har precis också haft värsta förkylningen:-( Och så gör det ont i magen när man hostar & nyser.Usch!!
 

Immunförsvaret blir ju knäppt!

Skrivet av  Ann & Lovisa & Knytt, aug -03
Som tur är för mig, som varit sjuk MASSOR med Lovisa sedan förra december, typ två gånger i veckan som värst... Mest förkylningar och magsjuka, visserligen.
Men när jag är gravid, blir jag _inte_ sjuk! :o)
Alltid något! Även om jag är ständigt täppt... (Har också känsliga luftvägar.)

Kram! och hoppas att det ger sig snart!

Ann
 

Artiklar från Familjeliv