Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

...lyckan kommer, lyckan går...

Skrivet av Macadame B.F 12/8 ( f.d tvillingar)
...säg den lycka som varar för evigt...?

Läste Vivans inlägg i morse och led verkligen med henne över att de förlorat sitt lilla underverk.

Min syster var beräknade 6 dgr före mig och för 1 ½ vecka sen hände precis samma sak för henne, fostret hade stannat i v.8 och hon hade gjort 15 fulla veckor...

Själv kände jag hur orättvis det var att jag hade kvar mina barn och att jag dessutom skulle få två...

Men så i dag skulle vi på vårt ordinarie U.L och skulle få se de små liven igen, det var ju 7 veckor sen sist....
MEN...då fanns bara EN kvar...den andra hade tillbakabildats och var som ett litet "skräp" i sin stora, tomma fostersäck....

Visst...jag har ju "turen" att ha kvar den ena och visst kommer det att vara till stor tröst och sorgen kommer att utbytas mot glädje....
Men just nu känns det väldigt tungt, vi sörjer det lill* liv vi förlorat och glatt oss över...
Hade sett fram emot att få just 2, kännt oss utvalda.

Håller fullständigt med Vivan i det hon säger om "vad lär man sig av en sån erfarenhet"

Trodde jag haft min dos av missfall ( det här blir 3:e)
Men så var inte fallet....

Lycka till med era små-troll
Kramis
Svar på tråden: ...lyckan kommer, lyckan går...

Lilla gumman!

Skrivet av  Ever bf 20/8
Jag är så ledsen för er skull!
Det är läskigt det här med ma.
Kramar om!
Hoppas att ni (du, maken och tjejerna och grabben) orkar igenom det här!
Krama om lill* i magen!
 

*Kram*...

Skrivet av  Macadame B.F 12/8 ( f.d tvillingar)
..på digsjälv och till din lill* stjärna.

Tack för omtanken...och vi måste orka igenom, även om om vi allihop är väldigt ledsna i kväll.

Tjejerna (10 & 9 ) har redan önskat att de skulle vara små som Lillebror (1) för han berörs ju inte alls av detta tråkiga besked, utan lullar glatt på som om inget hänt...

Men livet måste ju gå vidare och vi har ju kvar en liten rackare som gjorde ALLT för att få uppmärksamhet vid U.L...den slog kullerbyttor och var aldrig still...
men vi var som förlamade över det tråkiga beskedet att vi inte orkade glädja oss åt det vi hade kvar...

Tur att vi filmat, så vi kan se den lill* akrobaten mer när den värsta sorgen och chocken lagt sig.

Sköt om dig/er och Lycka Till
Kramis
 

tänk inte att du misst något...

Skrivet av  Mrs Anderson v 19
det har du ju inte gumman! Du har ju bebisen kvar!! Var glad för det lilla livet du har i magen. Du har ju egentligen inte förlorat något i den bemärkelsen. Det är ju inte ett MA.
Det är ju ganska "vanligt" att den ena tvillingen tillbakabildas.

Och gumman, du är speciell ändå!!!

Massor av kramar
 

Lite svårt...

Skrivet av  Macadame B.F 12/8 ( f.d tvillingar)
..att tänka så, när man ändå VETAT att det varit 2 i 7 veckor och att man sett bådas små hjärtan picka och bådas små armar och ben vifta på som små helikoptrar.

Det hade nog varit en annan sak i fall vi enbart trott vi väntat ett barn och att de vid U.L i dag sett att vi skulle ha haft 2 men att den andre tillbakabildats.
Då hade man nog mer konstaterat att det var trist, men ändå varit glad över att man iaf fått se det hjärtat slå som man förväntat sig...

Men i och med att vi VISSTE, så hade vi naturligtvis förväntat oss att få se båda två vinka glatt till oss idag igen ...

Men nu hade den nog tillbakabildats strax efter vi sett den i v. 10-12...

Men givetvis så kommer vi att glädjas allt mer åt att vi iaf får behålla den ena...
Men trots allt har vi förlorat ett barn som vi glatt oss över och längtat efter...

Hoppas allt är bra med dig och den lill*
Kramis
 

Gumman!!

Skrivet av  Mrs Anderson v 19
Jag förstår om det är svårt!

Den närmaste tiden kommer npg att vara väldigt jobbig för er. Men efter den så kommer ni att kunna glädjas åt den lilla i magen.

Sköt om dig extra mycket nu!!

KRAM
 

Alla kramar

Skrivet av  Jala 19+0
du någonsin kan tänka er skickar jag till er!!!
 

*TACK*...

Skrivet av  Macadame B.F 12/8 ( f.d tvillingar)
..känns skönt att veta att det finns nån som tänker på en, när det känns lite jobbigt.

Håller tummarna för att allt ska gå bra med den vi får behålla.

Kramis
 

Här kommer miljontals kramar *imt*

Skrivet av  Benita m Jordan-01+ Ärtan bf1/8
...
 

*TACK*...

Skrivet av  Macadame B.F 12/8 ( f.d tvillingar)
...för omtanken !

Kramisar till dig och lill-ärtan med, sköt om er !
 

lilla vän...

Skrivet av  sanna o liam + pyret v.18
...Usch vilken rysning jag fick i hela kroppen när jag läste detta.
Vi här inne kommer att göra allt för att du ska finna den stora glädjen du misst.
Kanske till och med att detta barn kommer att stå dig exra nära. För att hans/hennes syskon kommer att leva vidare i h*n.
Stora kramar / sanna o Liam
 

Gulle dig...

Skrivet av  Macadame B.F 12/8 ( f.d tvillingar)
Tack för de orden :0)

Har stigit upp efter en mardrömsnatt, då scenariet från U.L spelats upp om och om igen...i drömmarna, sen har jag vaknat och trott att jag bara drömt ( för mardrömmar har man ju haft under hela graviditeten )
Bara för att sen inse att detta var inte bara dröm utan också verklighet.

Har skickat iväg mannen och de 3 barnen på utflykt i dag, så jag får lugn och ro...

Givetvis kommer vi över detta allteftersom vi ser att den andre förhoppningsvis växer och mår bra...
Bara vi får behålla den så...men en viss saknad och funderingar över hur det varit i fall de varit 2 kommer nog alltid att finnas där.

Ha det själv så bra och sköt om dig och den lill*
Kramis
 

Vad tråkigt!!!

Skrivet av  Mysmamman bf 21/8
Svårt att veta vad man ska säga, jag kan inte göra annat än att skicka en massa tröstkramar till dig, din familj och din syster.

Sköt om er allihopa!!!!!

Kramar från mysmamman.
 

*Tack*...

Skrivet av  Macadame B.F 12/8 ( f.d tvillingar)
...finns inte så mycket att säga en sån här gång, men tröstekramar sitter jättefint ;0) *TACK*

Kramis till dig och den lill*
 

Då får sörja!

Skrivet av  Belenda
Mina allra varmaste tankar går till er nu.
Det är klart att du sörjer, tillåt dig det!!!!
Du kommer säkert att älska det barn du får på ett speciellt sett.

Låt det ta tid. Vi är här för dig!!!
Massor av kramar!!!

 

*TACK*...

Skrivet av  Macadame B.F 12/8 ( f.d tvillingar)
Känns skönt att höra att man ändå tillåts att sörja det barn man går miste om...
Även om jag har turen att i slutänden få 1 barn, vilket de allra flesta får...så har jag också förlorat ett...som vi sett fram emot med glädje...

Om nu allt går bra med den lill* som såg ut som om den ville stanna, så kommer den naturligtvis vara en påminnelse om sin syster eller bror som den delat rum med i livets gryning...

Visst kommer vi att orka vidare, men just nu känns det som om vi behöver sörja den lill* som inte fick chansen. Därefter kommer vi naturligtvis att glädjas åt att vi hade turen att få behålla en...

Tack för dina värmande ord.
Kramis
 

inte

Skrivet av  Malin v18
lätt. förstår att det känns tungt, men inte hur tungt. hoppas verkligen att ni sörjer detta nu och sen går vidare och gläds åt er lilla barn som är på väg. det är inte slut ännu för dig, ni ska ha barn precis som förr, fast tyvärr inte lika många. men den lilla behöver er och er kärlek, så ni måste försöka gå vidare och vara glada, fast det inte är lätt.
massa kramar
 

Alldeles riktigt...

Skrivet av  Macadame B.F 12/8 ( f.d tvillingar)
...det känns verkligen svårt att både sörja och glädja sig samtidigt...
Du har alldeles rätt i att vi fortfarande ska ha barn, precis som ni andra i denna grupp, och det är vi naturligtvis jätteglada över...och även om den känslan trängs undan av förlusten av den andra i nuläget, ¨så är det säkert LYCKAN över att ha turen att få ha kvar en , som kommer att ta över i slutänden.

Men ....vi tar en dag i sänder och ser vi bara att allt verkar gå bra med den lill* i magen, så kommer säkert sorgen och oron att lägga sig.

Naturligtvis så kommer vi a l d r i g att glömma den lill* som vinkade så glatt åt oss i vecka 10, men som nu låg helt stilla i sin alldeles för stora fostersäck..., men den får "leva vidare" i sin syster eller bror, som förhoppningsvis blir kvar hos oss.

Tack för dina värmande ord,
Kramis
 

Vad jobbigt!

Skrivet av  Mya v.19
Förstår att det måste kännas jättejobbigt nu!:-(
Vet inte riktigt vad jag ska skriva, men
skickar dig en massa kramar!!!
 

Kramar ...

Skrivet av  Macadame B.F 12/8 ( f.d tvillingar)
räcker gott !
Förstår att det är svårt att veta vad man ska säga, det är ju alltid svårt när nån förlorar ett barn, som man väntat och längtat efter...
Man vill ju att A L L A ska få vara lika lckliga och glada ;0)...men i bland så går det ju snett...tyvärr.

Tack för dina kramisar.
Kram på dig själv !
 

Inga ord....

Skrivet av  Torhill b.f 13/8,Ida-99,Tiril-97
skickar stora kramar!!!
kram!!!
 

*TACK*...

Skrivet av  Macadame B.F 12/8 ( f.d tvillingar)
Kramar känns alltid lindrande...
Kramis
 

Tankar och kramar till er

Skrivet av  Thomasina
Förstår att det känns hemskt, och låt det få göra det. Tids nog kan ni glädjas över barnet som är kvar. Många, många kramar.
 

Precis...

Skrivet av  Macadame B.F 12/8 ( f.d tvillingar)
...Tis nog kommer glädjen över det lill* barn som är kvar att vara övervägande...det är nu vi behöver sörja den lill* vi går miste om, för att sen gå vidare...

Kramis
 

Omtumlande! Stor kram på dig & syrran! IMT

Skrivet av  Ann & Lovisa & Knytt, aug -03
**
 

*TACK*...

Skrivet av  Macadame B.F 12/8 ( f.d tvillingar)
...och kramis på dig och lill* Knytt.
 

Åh - kramar till både dig och din syster!!!

Skrivet av  karin m s 0012+v16
Jag är livrädd för att få beskedet om att fostret inte lever vid u/l... Usch - det måste vara så svårt! Även om ett barn är kavr, så har ni ju fortfarande förlorat ett - och det är klart att det måste göra ont.

Kram,
Karin
 

Vad trist!

Skrivet av  Nina m Valentin f/d 02 + v19
Det är alltid jobbigt när det inte blir som man tänkt sig. Jag miste också en tvilling, fast tidigt i graviditeten så jag visste ju inte ens om det.

Håller tummarna för att det går bra i fortsättningen nu!

Stor kram
 

Oh vad tråkigt

Skrivet av  Anja v. 15
En stor kram till dig och till din syster.
 

Kramar

Skrivet av  A & K med ängeln Samuel & Liten v 19
till er och till din syster! Det finns inga ord när sådant händer. Tänker på er!
/ Kramar från oss!
 

Tusen kramar..

Skrivet av  Bebi
Jag tänker på er.
Ta hand om varandra nu.

Sänder dig massa kram å tankar.

Elina