Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

!Var-anannan-dags-kicker...?"

Skrivet av Cattis
Måste fråga er som varit med förr, är det normalt att bebin är vildare vissa dagar och i princip helt stillsam nästa?
I förrgår var det ordentliga sparkar och igår kände jag knappt av bebis.
Har heller inte känt bebis idag. Under påsken var bebis också ovanligt stillsam. Innan har jag känt av bebis dagligen, mer eller mindre, men ändock känt av.
Är de stillsammare när de växer? Och är det en speciell tillväxtperiod som pågår dramatiskt nu? Är i vecka 25+6.
Kan läget hur du bär barnet påverka sparkarna?

Många frågor.

Kram
Svar på tråden: !Var-anannan-dags-kicker...?"

Vet inte om...

Skrivet av  Elin m Oliver 0011 + Kotten v22
jag kan svara på dina frågor men jag kan iallafall säga att här är det likandant.
Under påsken så var bebis jättelugn,kände knappt av den men försökte att låta bli att oroa mig för jag kommer ihåg att Oliver var likadan i magen,lugn ibland och full rulle ibland, och nu så är det full rulle här hela dagarna och på nätterna,då vill man nästan att den SKA sova *s*

Men jag tror nog att den är lugnare när den växer,efter en lugn period så brukar jag känna att magen har växt och att brösten är extra ömma,man känner sig jättegravid ;O)
Ett trick som jag har är att ligga på sidan,då brukar den nästan alltid kicka till,h*n gillar väl inte att ramla omkull ;O)

Kramizz
 

Har läst

Skrivet av  Natali bf 24/8+Lucas
att från och med v 25 ska man känna foster rörelser varje dag (även pytte små räknas)
Visst hade Lucas lugna dagar men lite rör dom sig ju.
 

Oj då...

Skrivet av  Cattis
kanske dags att ringa till barnmorskan då.

 

Stämmer inte.....

Skrivet av  Torhill BF13/8,Ida-99,Tiril-97
man skall inte behöva känna liv varje dag före man är i vecka 28 så du behöver inte å vara orolig,har det likadant,är i vecka 24+1
Kram!
 

Min läkare sa varja dag från vecka 24 *IMT*

Skrivet av  s
 

Tack snälla och KRAM! *imt*

Skrivet av  Cattis
 

Japp, stillsammare när de växer! :o) IMT

Skrivet av  Ann & Lovisa & Knytt, aug -03
**
 

:) TACK!

Skrivet av  Cattis
Har äntligen känt bebisen idag. Man oroar sig nog alldeles för mycket.

KRAM!
 

Artiklar från Familjeliv