Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*Puh* Jag klarade mammatestet!

Skrivet av miapia bf 19/8
För första gången på flera år faktiskt stekte jag pannkakor (Har självklart ätit pannkakor under de åren, men jag har inte gjort dem själv!). Började vrållängta efter det, så jag vispade ihop en smet och bävade lite vid stekpannan när första pannkakan skulle vändas. Jag minns ju att det var rätt krångligt att lära sig en gång i tiden... Varenda pannkaka blev perfekt och gyllenbrun. Känns ju skönt eftersom pannkakor tillhör en av de maträtter en mamma "måste" kunna göra...

Har för övrigt ägnat denna mulna dag åt städning. Har sorterat alla mina jobbpärmar och stuvat undan dem i diverse gömmor (känns underbart att komma tillbaka till ett välstrukturerat jobb om 1½ år, måste jag säga...) Hela lägenheten har dammats av (dammsugning och golvtorkning tillhör numera sambons arbetsuppgifter. Jag får så ont av det!) och så har jag bakat kärleksmums. Vaknade halvåtta i morse och har helt enkelt haft en hyperaktiv dag, så i morgon kommer jag väl att sova till elva...
Svar på tråden: *Puh* Jag klarade mammatestet!

Lyllos dina barn!

Skrivet av  Thomasina
Superbebben får på sin höjd plättar... :( Eller ugnspannkaka. Har aldrig lyckats steka en pannkaka. Tur att S finns, för han är en suverän pannkaksstekare! =)

Och du, ta det lite lugn va? ;)
 

Men då

Skrivet av  miapia bf 19/8
behöver ju inte du kunna steka pannkakor! =)
 

Oj, vad duktig du är!

Skrivet av  Ann m Lovisa & Knytt, bf 10 aug
Jo, pannkaka var ett av mina paradnummer som au-pair... ;o)
Skönt att ha stökat undan jobbet! har ju också stående, men i flyttkartonger som säkert anfaller mig om jag närmar mig dem... Och DET kan jag ju inte riskera! :o)
Har inte mycket till ork, märker jag, när jag väl rör på mig... Men det lilla man orkar, är guld värt!
Det är nog MENINGEN att man ska ligga på soffan den sista tiden! :o)))

Kram på dig, och hoppas att du inte får sota för din aktiva dag nu!

Ann
 

Jo, man ska nog det

Skrivet av  miapia bf 19/8
ligga på soffan alltså... Har faktiskt lite ont i ischianerven just nu (eller om det är bäckenet???), och det lär INTE bli bättre tills imorgon! Tycker absolut att du ska hålla dig brta från de där otäcka kartongerna. Kanske har du någon mörk vrå där du kan stuva undan hela kartongerna??? För min del så var det sortera som gällde. Har stuvat undan materialet under min chiffonjé, där det fick plats 15 pärmar, och i andra "döda" utrymmen i lägenheten. Vi har inte särskilt gott om plats, så hela flyttkartongen kunde jag inte få in någonstans. Annars hade nog inte jag heller tagit tag i det där...
 

Källarn är full, ja! ;o) Då förstår jag! IMT

Skrivet av  Ann m Lovisa & Knytt, bf 10 aug
**
 

Proppfull!!! *imt*

Skrivet av  miapia bf 19/8
a
 

grattis

Skrivet av  carina bf 31/7
till goda pannkisar det är ju såååå gott
det gör jag ofta .
Lycka till vid nästa smet
kram
 

älskar pannkakor, men steker inte

Skrivet av  Ever bf 22/8
..eller gräddar...eller vad det heter.
Maken är proffs på pannkakor (han är dock inte så förtjust i dem)
Han är en sån som vänder dem i luften..

Grattis till städningen! Man känner sig så duktig när man avklarat en sådan bit.
Kram
 

Artiklar från Familjeliv