Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

+ 17 kg och "bara" 5 v kvar....

Skrivet av Mysmamman bf 21/8
Hej tjejer!!

Har haft semester och suttit och läst igenom 25 sidor resumé. Här händer det grejer minsann..

GRATTIS till alla som fått träffa sina bebisar, och kämpa på ni andra som också går omkring och flämtar i värmen. Skrattade gott åt Tomasinas fördelar med att fortfarande vara gravid, håller med till 100%!!!

Snart är jag uppe i samma vikt som vid min förra graviditet, då gick jag upp 25 kg. Hade absolut lovat mig själv att INTE göra om samma sak igen... men chokladen ropar fortfarande varje kväll :-)

Appropå okänsliga kommentarer från BM så säger min ingenting alls eftersom jag gick ner mina 25 kg på 9 månader förra gången. Hon konstaterar kallt att jag verkar BEHÖVA gå upp så mycket *skrattar* helt i min smak alltså.

Sköt om er i värmen!!!
Svar på tråden: + 17 kg och "bara" 5 v kvar....

läste i handbok för gravida

Skrivet av  Ever bf 22/8 (igångsättningsförsök 30/7)
att vicky och hennes väninnor gick upp i stort lika mycket varje graviditet trots diet eller frosseri.
Jag gick upp 25, 20, 30 ... hittills 20-23 kg(beroende på våg).

Kram
 

Hej!!

Skrivet av  Mysmamman bf 21/8
Ja, det kanske ligger till på det viset. Det har jag faktiskt inte tänkt på tidigare, bara tagit för givet att det är minst lika mycket frossande denna gång..

Skönt att höra att man inte är ensam om att gå upp mycket i alla fall. Har du också haft lätt att bli av med dina extra kilon efteråt??

Skit samma, jag mår ju bra och det är ju det viktigaste. Hoppas att det är samma för dig :o)

Ha det!!
 

Artiklar från Familjeliv