Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

+400 gr på en vecka!

Skrivet av Ninnis & Johannes 31/8
Bvc- koll idag, min lille plutt vägde 4700gr idag o var 53cm lång. Behöver mao inte oroa mig för hans kräkningar. Han vill ju äta ofta och får ju i sig mer mjölk än magen kan hantera, men han blir ju tokledsen om han inte får tutta.
Hur gör ni andra? får bebisen äta så ofta den vill eller försöker ni styra mattiderna? Johannes är ju bara två veckor och jag har inte velat påverka hans mat o sovvanor än.
För övrigt så är bärselen en fantastisk uppfinning, på em när stora barnen kommer från skolan, mat ska lagas, läxläsning mm, så har Johannes sin kinkiga period (han sover hela dagarna när jag har all tid i världen) men stoppar man honom i selen så är han hur nöjd som helst.

Kram

Svar på tråden: +400 gr på en vecka!

japp

Skrivet av  helene med Noella 4/9
hon får äta när hon vill, försöker få henne att ta napp emn hon spottar ut. Stort tutbehovhela tiden. Ökade 400 gr må-fr! Matvrak. Vill inte rapa så vi provr med Minifom nu.
 

Från 3440 till 4080 på två veckor

Skrivet av  Humlan med Elias 18/8
Min lilla snuttegubbe, men så äter han ju rätt mycket.
 

Känner igen vad du skriver!

Skrivet av  Karolina med Isak 24 aug 03
Hej!
Jag ska väga Isak i morgon, så jag vet inte hur mycket han har gått upp på sistone, men jag känner igen vad du skriver om att äta mycket och kräkas.

Jag låter också sonen äta när han vill. Hehe... något val har jag knappast, det är en bestämd liten herre vi har fått och han går inte att övertala att han är mätt förrän HAN känner att det är fullt i maggen.

För Isak kommer det nästan alltid upp lite (eller mycket!) mat med rapen, men han mår inte illa av det. Och jag är numera immun mot vita kräkfläckar på kläderna (i alla fall när jag är hemma).

Kram, Karolina.
 

Artiklar från Familjeliv