Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*viskar* Yes! Han sov till 3 inatt!!

Skrivet av Humlan med Elias 18/8-03
Med två nappistoppningar! Det har inte hänt på ....inte alls faktiskt! Han brukade innan jul vakna o äta vid 00-00,30 o sen igen vid tre. Sen skrev jag ju här att denna vecka har han vaknat varje timma så vi är helt slut. Började ge Elias babysemp plus(1 dl) kvällstid för fyra dagar sen, och inatt sov han som sagt till tre! Vet inte om det är av hunger han vaknat men jag tyckte att jag var tvungen att prova ifall, lille stackarn! Så nu får vi se om det upprepar sig, antagligen inte är väl bäst att tillägga (positiva jag...)

Tror ni att stress innan jul kan visa sig först nu i form av minskad mjölkproduktion? Tycker mig inte ha lika fullt som förut, eller så inbillar jag mig pga hans oroliga nätter. Ska fortsätta testa några kvällar till, visar det sig att han sover längre pass så fortsätter jag.

Hur går det för er andra som skrev om nattvakna bebisar?

Maria
Svar på tråden: *viskar* Yes! Han sov till 3 inatt!!

Bättre...

Skrivet av  Veronica med Saga 3/9
...Saga vaknade varje timma för 1½ vecka sen men nu är det bättre. Nu vaknar hon 2-3 ggr per natt och det är väl acceptabelt.

Jag tror att produkrtionen kan påverkas av din oro överhuvudtaget. Däremot så tror jag inte att du har för lite mjölk. Jag har hört att de sover "bättre" med tillägg för att det är lite mer svårsmält än bröstmjölk och att de blir lite "dästa". Men vad gör man inte för att få sova!!!
 

från 19:30 till 06:30 !!!!!

Skrivet av  flexi med pigga thea
Vi har haft den bästa natten EVER...
Med två matningar (23 och 04)och tre nappisättningar/tröstningar (20:30 och 01 och 06).

Nu gör jag allt för att analysera vad vi gjorde igår som var så bra....

Kram
 

GRATTIS!!!

Skrivet av  Anna-Maria med August 19/8
Åh, låter härligt! Här har nattsovningen blivit en katastrof! När August var 2 månader hände det att han sov i 8 timmar!!! Han sov åtminstone i fem. Nu är jag glad om han sover tre timmar!

Så här ser våra nätter ut: August har natt 20-08. Så långt är allt väl. Han äter vid21, sover tre timmar och äter igen vid midnatt. Då brukar han få komma över till vår säng och därefter ska det snuttas varannan timme - minst! I natt var han dessutom pigg och vaken mellan 03-04 (när hände DET senast???) Fast nattens tjorvigasovning kan nog förklaras med en herrejösses-blöja (för att använda ett Maria med Albin-uttryck) som han slängde ur sig tio minuter efter påklädning.

Han verkar sova bättre i sin egen säng, så jag borde väl lägga tillbaka honom där när han har ätit, men jag känner mig tryggare med honom bredvid mig. Har psd-skräck och måste kolla honom typ 17 gånger i kvarten om han soveri sin säng, så JAG sover inte oavsett...

 

ha ha,

Skrivet av  Maria med Albin 17/9
inte så ofta man blir citerad :-D men jag kunde inte komma på nåt bättre ord för den där "obeskrivbart" överfulla blöjan :-)

Förresten så hade Albin åxå presterat en herrejösses-blöja nån gång i imorse, stackarn var alldeles röd rumpan när han blev av med den :-(
 

Sådär ...

Skrivet av  Astrid med Malin 17/8
Inatt åt Malin ungefär varannan timme med nappinstoppningar emellan. Ingen höjdare, men det känns som om jag börjar vänja mig. Tyvärr tycker hon dessutom att kl 7 ät än lämplig tid att gå upp. Jag försöker trösta mig med att det är en fas. Och så är hon lite förkyld också.

Skönt att du fick sova inatt.Jag håller tummarna att det håller i sig!

Kram
 

Vad DUM jag är!!!

Skrivet av  Humlan med Elias 18/8-03
Att skriva när det går bra! Han vaknade i samma sekund som jag tryckte av datorn.

Men det blev visserligen som en vanlig natt "förr", inte varje timma. Kanske har denna blävecka vänt iallafall, för att återgå till det normala, dvs mat 3-4 ggr per natt + nappistoppningar.

Vi får väl leva vidare med våra barns sovvillkor!
Kram till er!
 

Lite bättre

Skrivet av  Maria med Albin 17/9
sen vi börjat med napp och snuttefilt så är nätterna något bättre. Får oftast söva om ett par gånger med napp men annars äter han bara 2-3 ggr/natt nu för tiden.
I natt blev han dock förkyld och kunde inte amma eller tutta på nappen för han var så täppt :-( stackarn gallskrek för han var så trött men kunde inte sova.

Hoppas trenden håller i sig ett tag så du hinner vila upp dig!
Kram från
 

Inatt

Skrivet av  Jenny U med Victor 14/8
vaknade han VARJE timma! Höll på och bli tokig! Han ville inte sova i sin säng heller, utan jag fick lägga mig med honom igår och sen låg han bredvid mig hela natten. Vissa nätter sover han och vaknar bara 3 gånger, andra nätter gör han som inatt. Fattar inte varför... Sen på morgonen är han glad som en lärka och ligger och skrattar och pratar. Det gör inte jag efter en sådan natt kan jag säga...
 

Sedan jag fick..

Skrivet av  Carina & Hanna 030811
..lillfröken att ta flaskan igen, dessutom nästan helt själv, så äter hon mer innan läggdags (rättare sagt så vet vi att hon fått tillräckligt). Till följd att hon sover bättre och längre, men inga hela nätter ännu. Inatt var det mellan 23 och 04 och efter lite mat så sov hon ytterligare 4 timmar.
 

Artiklar från Familjeliv