Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

OT Jaaaaaaa! Hon sover sjäääääälv!!! :D

Skrivet av Ann m Lovisa 6 maj 01 & Erik 13 aug 03
Gissa vem som har kört ut mamma och pappa ur sovrummet de två senaste nätterna, och därpå sovit själv HELA natten, utan att vakna och gråta EN endaste gång?
Jo, min underbara, stora, stora flicka!
"Bort!" sa hon och knuffade undan mnig från Pippi-kudden, så som hon brukar, när hon ska ligga och mangla mig vid nattningen.
"Ska du sova själv, Lovisa? Ska vi se om du kan somna själv som STORA flickor gör?"
Lugn min på goskollit bredvid mig.
"Vi provar! Då går mamma. Natti, natti, gumman, och sov så gott!"

Och det gjorde hon! Visserligen föregicks det av sagoläsning av tre böcker, och två varv på stjärnsnurrelampan, men ändå! :o)
Samma sak nästa kväll, fastän för pappsen.

Vi behåller henne nog på medicinen veckan ut ändå, så att hon hinner skapa sig ett mönster, men man hoppas ju på att man kanske får sova hela nätter snart... :D
Istället har Erik börjat amma tre gånger per natt istället för en gång, som i början, och senare två nätter, men det är världsligt!
Vänta bara, han vet inte att det vankas välling om någon vecka! *ser moderligt elak ut*

Kramar och jippi!

Ann
Svar på tråden: OT Jaaaaaaa! Hon sover sjäääääälv!!! :D

Härligt!

Skrivet av  Anna-Maria med August 19/8
Åh, vad skönt för er! Att amma en liten bebis som snabbt somnar om och som tar obetydlig plats i den egna sängen är ju inget i jämförelse! Kram!
 

Åh, vad härligt!

Skrivet av  Bella med 4 tjejer
Förstår att det måste kännas jätteskönt att Lovisa äntligen sover bra om nätterna. Är det något man behöver när man har flera barn så är det god sömn på natten, man kan ju inte vila på dagen precis.
Håller tummarna att det håller i sig.
Kram Bella
 

Underbart!

Skrivet av  Carina & Hanna 030811
Härligt att hon verkar vilja sova själv så att Du kan få prova på hur det är att sova på nätterna! :) Eriks ökande ätande nattetid är säkert bara tillfälligt, han är ju en cool kille! Sov gott, säger jag bara.

Har själv fått sova TRE nätter nu med bara en matning vid 3-rycket (tacksamt eftersom jag inte kunnat lyfta upp henne själv). I morse vaknade hon 03.50 (somnade 22.00), 10 minuter innan T skulle kliva upp, så han tog upp henne och bytte blöjan och lade henne sedan vid mjölkfabriken. Sedan sov hon och jag vidare hos mig tills min klocka ringde 07.30. Och nu sover hon IGEN, sedan 30 minuter tillbaka! Wow!

Sova-gott-kramar till Dig!
 

Åh så skönt för er!

Skrivet av  Helen med Anton 29/8
Det måste kännas härligt! Att sedan amma några gånger per natt måste vara en barnlek ;-)

Kram
 

Åh vad skönt!!!

Skrivet av  Maria med Albin 17/9
Hoppas nu det håller i sig. Åh, vad jag är glad för er skull, att ni får lite bättre nattsömn äntligen :-)
Kram
 

Härligt Ann!

Skrivet av  Thomasina med Celia 22/8 i knät
Guuuuud vad skönt för er! Hoppas verkligen att det håller i sig.

Och med lite tur kan ju din amningsafasi också förbättras med lite mer nattsömn. (inte helt otroligt) Själv känner jag mig helt klart segare i kolan, men inte när det gäller så mycket att komma ihåg, utan att jag helt enkelt är - ja - trögare. Räknar långsammare, hittar inte ord, you name it. Men värre än så är det inte. Och inte kan det lilla få mig att sluta amma, inte heller mitt instabila bäcker. Men det är ju jag. Du har ju gjort vändan en gång och vet hur det är, kanske är lättare att välja bort amningen då när man vet hur skönt det blir sen... *ler*

Lycka till med sömn, amning och afasi - hur det än blir!
 

Åh vad härligt!

Skrivet av  Jala med Junia 12/8-03
Så skönt för er allihopa!
 

Grattis!

Skrivet av  Bia med Miriam 2/9 och Jonatan maj-01
Bara att gratulera! Stora tjejen!
Vi har fortfarande låååånga kvällar med storebror, som efter någon bok vill somna men bara om han får ligga och leka med ett av mammas eller pappas fingrar...
Det var ju jättemysigt när han var liten, och nu med för all del men väääldigt "opraktiskt"...
Ska försöka undvika såna vanor med Miriam, hon har redan hittat sin rosa plyschgris som hon borrar in ansiktet i och sover med! Vi får väl se hur det går...!

Hoppas Lovisa fortsätter somna själv och sova gott! Jonatan sover i alla fall bra om nätterna nu, vi hade några veckor med mardrömmar och oftast pappa nermosad i IKEAs Vikaresäng... Det verkar ha gett med sig när två nya tänder gjorde entré, så vi har det rätt ok för stunden.

Kram, Bia
 

Underbart

Skrivet av  Anna med Isak 29/8
Håller tummarna för att det håller i sig.
Håll oss uppdaterade. :)

kram
 

Åhh, vad skönt!

Skrivet av  Mia med coola Charlie ~29/8~
I dubbel bemärkelse =)

Jag har faktist funderat lite på hur det går för er men glömde fråga när vi träffades i fredags.
Som sagt, hoppas nu att det håller i sig *håller tummarna*

Kram Mia
 

Artiklar från Familjeliv