Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lunch i lugn och ro!

Skrivet av Tessie m Celia aug-03
Japp, jag sitter här framför datorn och äter lunch i lugn och ro! Celia? Hon är ute i vagnen med mormor, sover förhoppningsvis. Sen ska de gå till ÖF och där plockar S upp henne vid 15:30 tiden. Och sen kommer jag hem vid sex och förväntar mig ett dukat middagsbord.. *fniss* Vad jag ska göra? Nåt så märkligt.. Jag ska till jobbet!! Japp, dags att börja gå på viktiga möten som inte får missas redan nu. Känns annorlunda, helt klart... *ler*
Svar på tråden: Lunch i lugn och ro!

Spännande!

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug 2003
Skönt också att se att det löste sig med hårda magen för Celia. Vi har ju problem härhemma med sådant med jämna mellanrum, mest på Lovisa.

Hon vägrar ju katrinplommon, så vi brukar köra en blandning av päron, päronkräm, russin, Lactulos i morgonvällingen när hon har en tuff period, krossade linfrön i müsli när hon äter fil - fast vi brukar ju försöka att hålla oss till ett minimum av mjölkprodukter då, eftersom det ger lite hårdare mage.
Inget vitt bröd förståss, men det har vi ju nästan aldrig hemma heller. Blodpudding har också varit lite känsligt i höst, så inte oftare än högst varannan vecka, och bara när magen funkar bra.
Ja, så gör vi!

Kram på er!

Ann
 

Jooo... och tröttsamt!

Skrivet av  Tessie m Celia aug-03
Hjälp vad trött jag var efter mötet! Min hjärna är inte riktikt inställd på systemutveckling och arbetsmetodik märker jag.. *ler*

Tack för bra magtips förresten. Näe, katrinplommonpurén är inte någon favvo här tyvärr. Däremot märkte vi igår att Celia totalgillar katrinplommonjuice - alltid något! :) Det är ju så svårt det där.. Du vet ju hur hon är med maten.. Och vad tror du är det hon äter mest av? Vit pasta och vitt bröd såklart, och mjölkprodukter.. Ingen fullkornsvälling, ingen fullkornsgröt, inga fruktpuréer utan bara banan och äpple som det är. Förstår ju jag att hon blir hård i magen. :( Så frågan är ju hur man vill göra, vill vi att hon ska äta och få ont eller att hon inte ska äta alls? Jobbig sits.. Men den kanske "löser sig" med plommonjuicen - man kan ju alltid hoppas!

Hade själv jobbigt med magen när jag var liten och minns med fasa pottbesöken. Det blev tillslut jobbiga låsningar kring det där med bajsandet och det hoppas jag att Celia ska slippa.

Kram på dig!
 

Usch, ja!

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug 2003
Visst är hon en bestämt liten tjej, er dotter! :O)
Men att hon gillar katrinplommon i juiceform är ju lovande!
Vi kör med fullkornsvälling, faktiskt, fastän det är mjälkbaserat, eftersom hon bara tolererar diverse tillsatser i just vällingen (som fänkålsté, Lactulos...), och inte i något annat.

Jag glömde skriva vad vi fick reda på sist hon BVC, att även choklad gör magen hård...
Det var nyheter för oss, så... (Apropå livselixir, då! *sneglar på en viss chokladkaka bredvid mig*)

Jo, man blir ju trött i huvudet efter jobbmöten när man är ovan, men det är ju en ANNAN sorts trötthet, och visst är det härligt att sparka igång hjärncellerna med något nytt? :o)
Jag fick mitt kontrakt (provanställd fram till nyår) förlängt idag, ihop med en del beröm, och det gör en ju alltid extra glad! :o)

Kram på er, och hoppas att Celia inte ska behöva få hela perioder av "jobbigt bajs"!

Ann
 

Åh, grattis till kontraktet!

Skrivet av  Tessie m Celia aug-03
Och beröm också! Det är ju jättekul! (även om jag inte är förvånad...) Kram!!
 

Å, tack du! :o) IMT

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug 2003
**