Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det fanns en tid då lugnet sänkte sig

Skrivet av Anna-Maria med August 030819
över vårt hem, när jag kunde sitta och läsa tidningen när August lekte. Det var när han precis hde lärt sig gå och han bara gick och gick och gick. Nu däremot... Han har lärt sig klättra... upp på köksbordet, helst! Jag blir galen! Inte en lugn stund här hemma och jag har hjärtat i halsgropen 25 gånger om dagen! Säg att det är en fas som går över jättejättefort! Klättrar era barn?
Svar på tråden: Det fanns en tid då lugnet sänkte sig

Precis börjat..

Skrivet av  Tessie m Celia aug-03
Celia har precis börjat klättra och oj vad det är jobbigt... Upp på allt, ner på mindre lyckade sätt. Klättrar ur vagnen gör hon också.. Många blåmärken blir det...
 

Det är lite lugnare nu

Skrivet av  Karolina med Isak -03
Isak VET att han inte får klättra upp på bordet, men han gör det ibland ändå. Mest för att få min uppmärksamhet. Läsa tidningen... tja någon rubrik mellan varven kanske.

En kul grej är att idag när jag skulle arrangera ett kort och tyckte att Isak skulle stå på vårt "husaltare" då ville han inte stå där, för han FÅR ju inte! ("Husaltaret" är en utbyggnad i bordshöjd och under det går trappan till cykelkällaren.) Det gick inte att få Isak att förstå att han fick vara där just då.

Men om någon kan tala om för mig hur man lär sitt barn att _inte_ dra ur sladden till dammsugaren när man dammsuger så tar jag tacksamt emot tips....
 

Man..

Skrivet av  Tessie m Celia aug-03
..sätter barnet i ERGO:n eftersom han/hon är livrädd för dammsugaren. Eller? ;)
 

Klättrare här oxo!

Skrivet av  ankan m Isa-01&Liam-03
Liam har just börjat att klättra upp på stolarna i köket. Han klättrar upp på bordet eller så håller han i sig i ryggstödet och gungar stolen, så att den nästan välter! PUH!
Han klättrar upp i soffan och springer i den när jag kommer för att ta ner honom.

Vi köpte en ny bokhylla för några dagar sedan. Den tycker Liam om att klättra på:(
Den ska förankras i väggen ikväll!

Jag hoppas att dennna klätter iver passerar snart!

Kram!
 

Lika här

Skrivet av  Natali med Lucas-01 & Sebastian -03
klättras överallt :-( Jättejobbigt.....särskilt när han gärna klättra upp på borde med hjälv av Tripp Trapp stolen som trappa.
 

Klätterapan Saga har nu älskat

Skrivet av  Sofia med Saga 7/8-03
köksbordet i över 2 månader så för att få lite lugn och inte ha hela köksbordet fullt med blomjord jämt så ligger våra kökstolar ner för tillfället men jag vet inte om det är någon bra lösning i längden för glömmer vi en stol uppe så smyger hon upp på bordet utan att vi märker det.
 

Samma här,

Skrivet av  Lisa m Love aug-03
Love har idag lärt sig klättra upp på stolen själv, och skjuter nu runt den i rummet för att komma åt olika saker. Nu är ju inte jag föräldraledig, men maken säger att det är ganska jobbigt ;-)
 

Klättrar

Skrivet av  Susanna med Tova -03 & Torkel 041116
Tova är överallt och än så länge syns inget lugn. Alla stolar måste vältas och köras in under bordet annars ställer hon dem upp och klättrar upp. Tycker det blir värre och värre för vraje dag. Hon upptädcker nya saker hon kan klättra på och nya saker som hon kan flytta för att komma dit hon vill. Det är rena kaoset här.
 

Här hemma är det luugnt

Skrivet av  Pernillla & Johannes 31/8-03
Johannes kan klättra upp i soffan, fast han gör det bara om ngn sitter där och han vill sitta brevid, han klättrar inte för skoj skull. Bord och stolar har han inte varit uppe på.

Just nu är Johannes mest intresserad av att dra runt på dragleksaker eller lösa sladdar eller vad som helst som man kan dra efer sig :)

Hoppas August klättrarmani går över snart :)
 

Moahahahaaa!

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug 2003
Tänk om jag hade en liten, liten apa...

Välkommen till 1½-åringarnas värld! :D

Erik klättrar också sedan några veckor - sedan typ en vecka innan vi var hemma hos er, och nu SKA han själv krypa uppför vår trappa hemma, och så gärna upp på soffbord (något som han började med efter att ha varit hemma hos er - hade någon liten en sådan kurs i vardagsrummet när jag inte tittade?!).

Annars går Erik mest fortfarande med myrsteg, men det sker allt oftare. Eftersom han är så lång, så blir det lite som att gå på styltor för honom! Han tittar försiktigt ner på de där långa benen som försiktigt, försiktigt förflyttar sig över golvet... ;o)

Kram på er, och klätterapan!

Ann
 

Japp, Isak hade kurs! ;)

Skrivet av  Pernillla & Johannes 31/8-03
Jag såg dem men höll förstås för Johannes ögon :D

Så lilleman har bestämt sig för att börja trava runt nu :)
 

Ahaaaaaa! ;D Japp, han går på styltor ofta nu! IMT

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug 2003
**
 

På allt som går!

Skrivet av  Mayamamma 030815
Stolar, bord, sängar, soffor, fåtöljer, allt som går att klättra på är ett måste för Maya. Värst är det hemma hos vänner som har trappor, då kan man inte slappna av en sekund...
 

Stolar

Skrivet av  Astrid med Malin 0308 +bf 1/5
har Malin inte upptäckt än, eller hon kommer i alla fall inte upp, tack och lov. Förstår att det är svårt att hålla koll på en liten klätterapa.

Kram!
 

Skojar du!

Skrivet av  Kicki med Moa 6/7-03
Här klättras det hela tiden! ÖVERALLT!

Jag har hittat Moa i vardagsrumsfönstret, alla bord vi har, i HANDFATET på toan!! Överallt..

Hoppas det går över snart! Har hållt på ganska länge nu ju... :0/
 

Artiklar från Familjeliv