Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Julklapp till dagisfröknar?

Skrivet av Mayamamma 030815
Ni som har barn på dagis, ger ni julklappar till dagisfröknarna? Vi har väntat på att klassmamman ska säga till om nån insamling eller nåt men det har hon inte gjort och tiden går och vi vill gärna önska dem god jul eftersom vi tycker så mycket om dem. Samtidigt vill man ju inte att det ska se ut som fjäsk eller mutor....
Svar på tråden: Julklapp till dagisfröknar?

Fjäsk, mutor??

Skrivet av  Louise med Sebastian
Det tycker jag verkligen inte att det är!

Jag tycker snarare att de är värda det. Så jag har redan haft med godis och kakor några gånger och fröknarna blir så glada :o)! Och eftersom jag tycker att de gör ett alldeles underbart jobb, så vill jag ju visa att jag uppskattar det! (alla behöver uppskattning för det de gör)

Men. Att känna det som ett måste att ta med något ska det inte vara. Gör precis som ni känner!

På mitt jobb har det redan börjat ramla in en & annan chokladkartong ;o). Trevligt!
 

Nää

Skrivet av  Mayamamma 030815
..det känns absolut inte som något tvång, tvärtom, vi vill ju gärna visa vår uppskattning. Det får bli något gott att tugga på :o)!
 

Ja, eftersom jag uppskattar dem

Skrivet av  Anna-Maria med August 030819
och det de gör med sina knappa resurser!
 

Självklart!

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug 2003
Jag vet ju hur glad - och överraskad! :D - jag blev varje år när jag fick julklapp som grundskollärare, så det tycker jag definitivt!

Såg att någon inne på -01 tipsade om böcker eller spel till avdelningen, så att alla får sig julklappen tillgodo, men annars brukar det vara något gott, en julgrupp eller blomma, något barnet har gjort själv, något som anknyter till avdelningens namn (- slår mig fortfarande för att jag inte köpte dem trollsländestrumpor när jag såg det på Lindex! Nåja, jag har ju mina egna! :D)...
Biocheckar, om man går ihop? En klassmamma samlade ihop till sex höganäskoppar åt mig i mörkblått, när vi precis köpt vårt blå hus - det tyckte jag var en jättefin present! :o)

Nej, nu ska jag natta lill-snutten... :o)

Hoppas ni kommer på något som känns lämpligt!
Jag har noll fantasi i år, så det blir nog trepacken med Toffifee som finns på ICA.

Kram!

Ann
 

Det uppskattas...

Skrivet av  Anna med Isak 29/8-03
:)

En liten blomma eller chokladask räcker. Det är tanken som räknas. :)

Jag kan bara säga att JAG älskar presneter.

ler

kram
 

Oj, va många tips :o)!

Skrivet av  Mayamamma 030815
Vi var tvungna att köpa något igår eftersom en av dagisfröknarna åker på semester idag. Det blev varsin flaska glögg med tomteluva och halsduk på. Såg så jättefina mössor och halsdukar i en presentaffär men de kostade 40 kr! För lite filttyg! Så jag köpte en bit filt på Panduro för 9,50 och det blev precis lika bra (+ att det blev något hemgjort på köpet).
 

Artiklar från Familjeliv