Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tänder

Skrivet av Vivi med Dennis 27/8
Måste få fråga er.
Vet att det fanns fler med få tänder för ett tag sedan....
Dennis har fortfarande bara 4 tänder! Lillråttan med 2 uppe å 2 nere. Lite svårt att tugga större bitar så här är det fortfarande välmosat..... :/
Borde han inte ha fler nu eller åtminstone att man såg att några fler är på g??
Vad tror ni??
Svar på tråden: Tänder

Hej

Skrivet av  Veronica med Saga 3/9-03
Saga hade länge bara 4 tänder, sen kom de 4 brevid framtänderna,nästan på en gång, och nu har hon fått 4 kindtänder på en gång *ajajaj* Så du ska se att de ploppar upp allihop rätt vad det är =)

Kram på dig
 

Vad skönt att höra

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
att det inte är bara våran lilla skrutta som har få tänder. Alva har hela två tänder mer än Dennis. Hon har fyra upp och två nere, verkar inte komma fler =). De senaste fick hon typ när hon fyllde ett. Vi försöker känna och leta men nope inga fler bissingar på väg.

Men de ploppar väl upp snart i raskt tempo istället "S".

Ha det bra
 

Johannes har fyra uppe och

Skrivet av  Pernillla & Johannes 31/8-03
fyra nere, men inga kindtänder. Det känns som det var lääänge sen de senaste dök upp, men kindtänderna får gärna vänta ett tag, så behöver man inte ta det här med tanborstförsöken så allvarligt :)
 

Har hört

Skrivet av  Anna med Isak 29/8-03
att även det med tänder är ärftligt... När fick du och maken tänder som små`?

Isak har 12 tänder... Fyra framtänder uppe och nere och 4 kindtänder. Han har alltså mellanrum mellan framtänder och kindtänder.

kram
 

Idag bröt den åttonde igenom...

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug 2003
...någon dag efter den sjunde.
Erik har de fyra främsta uppe, de två främsta nere - och nu kommer "huggtänderna" uppe! Det blir alltså på båda sidor en glugg! Kul kille...! :D
 

2 uppe o 2 nere

Skrivet av  Natali med Lucas-01 & Sebastian -03
HAr våran lilla skrot Sebbe *fniss* han var ju ganska sen med den första. Var tandlös fram till han var 13 månader.
 

Kompis utan tänder i 16 månader

Skrivet av  Sophia med Laura aug 03
Laura har fyra uppe och fyra nere. De där nere är dock inte de fyra mitten, utan tre i mitten + en kindtand långt in. Däruppe fick hon först två, sedan ytterligare en och så dröjde det flera månader innan motsvarande kom

Hörde just av en mamma på dagis att hennes dotter inte fått en enda tand när hon fyllde 16 månader. Inom en månad kom alla tänder på en gång.
Det finns ju också barn som föds med tänder.
Det verkar som att tänder gör lite som de vill. Precis som barn.
Så du behöver inte oroa dig! När ni minst anar det dyker tänderna upp!
 

*asg* Hur kan det vara så lika???

Skrivet av  Mysmamman m M-01 & Agnes-03
Preciiiis så ser Agnes ut i munnen!!!!

Fyra uppe och tre nere och en kindtand :o) Trodde att hon var ensam om fenomenet faktiskt *s*

Nu verkar det i alla fall som om det är en till kindtand på gång och kanske den motsvarande tanden nere till höger...

Kul var det i alla fall :o)
 

Mitt lilla tandtroll

Skrivet av  lilla A m Emmy
Mitt lilla tandtroll har gått och fått ALLA tänder utom sexårständerna ocj jag kan säga att hon är INTE förtjust i all få kundtänderna borstade. Alls!

Det är helt enkelt jätteolika det här med tänder. Men dom kommer, var så säker!!
:)
 

ursäkta stavningen *fniss*

Skrivet av  lilla A m Emmy
det är nån som sitter framför mig här vid datorn så jag har flyttat tangentbordet så långt ifrån oss som det bara går, det är verkligen jättebekvämt...
 

Artiklar från Familjeliv