Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sneda fötter??

Skrivet av Ann med Linnea 03 och Måns 02
Detta låter kanske konstigt, men har ni varit med om att era barn helt plötsligt har börjat vinkla sina fötter inåt när de går? Linnea har aldrig gjort det tidigare men nu är det framför allt hennes högerfot som plötsligt pekar rakt mot hennes vänsterfot! Det är också framför allt när hon går i skor men de är varken för stora eller för små.....hon har inga problem att gå och springa inomhus men utomhus händer det ju att hon snubblar på sina egna fötter som kommer ivägen! Jag börjar bli lite orolig att fötterna utvecklas fel.....Nån som överhuvudtaget känner igen detta fenomen?????
Svar på tråden: Sneda fötter??

Ja

Skrivet av  Veronica med Saga 3/9-03
Inte min dotter men min bror hade så när han var liten. Han fick inlägg i skorna när han var lite äldre, minns inte hur gammal tyvärr. Han är 19 idag och har helt raka fötter så det växte bort.
 

Jo, Johannes vrider hö fot

Skrivet av  Pernillla & Johannes 31/8-03
lite inåt senaste veckorna, snubblar liksom på tårna över mattkanter osv. Dessutom har han börjat titta på fötterna när han går omkring, vilket gör att han krockar med allahanda ting. Jag har inte börjat oroa mig för det ännu, tror det reder upp sig av sig själv.

Men om foten pekar väldigt snett kanske du ska höra med barnläkaren, om inte annat för att stilla din oro.
 

Artiklar från Familjeliv