Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hurra, över 9 kg =)

Skrivet av Leila m Cassiopeja 29/8-03 + Bf 13/4-05
Tänk så liten min Eja är o ändå hurrar jag får att hon nåt 9-kgs gränsen. Idag var vi på bvc och vägde 9120g och var 76cm lång. Hoppas det håller i sig att hon kan öka lite mer i vikt. Hon har gått upp 600g på drygt 1½ mån och växt 2 cm =)

Kanske inte så roligt vetande för er men jag är så glad för det =D
Svar på tråden: Hurra, över 9 kg =)

Åh, stora tjejen! :)

Skrivet av  Spirella
Hon har ju gått upp _mycket_ den sista tiden! Tuva är ju ungefär lika lång, men hon väger inte ens 8,5 kg än...så Eja är inte minst i alla fall! :)
 

Inte just nu

Skrivet av  Leila m Cassiopeja 29/8-03 + Bf 13/4-05
i alla fall. Sen om en månad är hon säkert minst igen. Det har väl varit så hela tiden...våra små som tävlar om minstingplatsen *fniss*

Tycekr det är så skönt att höra att det fortfarande finns dem i Ejas viktklass...ja och längd också =)
 

Kul!

Skrivet av  Veronica med Saga 3/9-03
Saga vägde 8700 sist vi vägde (för 2 mån sen)så jag tror att hon kanske oxå passerat 9 kilos strecket, men hon är längre, hon var 77,5 för 2 mån sen.
Förstår att du är glad =))

Hur går det med ätandet på dagis? Hon har ju alltid ätit dåligt hemma vad jag har förstått?
 

Det går inte så bra

Skrivet av  Leila m Cassiopeja 29/8-03 + Bf 13/4-05
med ätandet på dagis. Nu äter hon bättre hemma istället. Eller frukost vill hon knappt ha alls, sen lunch går så där, sen eftermiddagsgröt, middag och kvällsvällingen går bra.

En dag på dagis åt hon 3 ärtor, jättebra ;) men dagen efter hade hon ätit 3 köttbullar där och fröknarna var så glada. De la till och med undan köttbullar som blev över för att ge henne dagen efter som lite "muta".

De tror en av anledningarna till att hon äter dåligt är för att hon förknippar maten med att jag kommer snart. Hon kan se mig genom fönstret om hon sitter vid bordet. Jag parkerar bilen så hon inte ser den sen försöker jag numera smyga mig in.
De har också provat med att låta henne äta på den andre småbarnsavdelningen som de brukar göra det mesta annat med och det fungerar bättre, så det är kanske för att hon inte kan se ut genom fönstret där jag bruakr komma.

Kul att Saga har växit en del med =) hon är ju riktigt stor nu ;)

Ska bara säga igen att vi är så himla lyckliga över att Cassiopeja äter vår mat så mycket bättre nu =D
 

Härligt!

Skrivet av  Tessie m Celia aug-03
Förstår absolut din glädje! Grattis! :)
 

Hihi

Skrivet av  Leila m Cassiopeja 29/8-03 + Bf 13/4-05
Tack =)
 

Linus väger 12,5 kg han!

Skrivet av  Sandra m. Linus
och passerar nog 85 cm snart!
Stora killen :)
 

Jo en stor kille

Skrivet av  Leila m Cassiopeja 29/8-03 + Bf 13/4-05
det. Det verkar finnas rätt gott om de stora killarna o tjejerna =) skönt att aldrig behöva oroa sig för vikten ju. Nu äntligen börjar vi tänka på det mindre och känner att Eja äter så att hon klarar sig och mår bra så det är inte så mycket mer att göra =)
 

Tror Erik har samma mått! :o)

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug 2003
Skulle gissa på 86 cm, bara för att vara värst ;D men någonstans där är det. Kläderna krymper stadigt, trots alla sjukor...

Kram på er!

Ann
 

Hejja,hejja!

Skrivet av  ankan m Isa-01&Liam-03
Duktig kicka!
Jag vet hur det känns att ha en liten kicka. Min lilla vägde 9,6 på 1,5 års kollen. Nu, vid tre års ålder väger hon 13kg. Men hon följer sin kurva.
Men alla barn är olika och så länge de mår bra, så är ju allt ok. Men det kan ju vara jobbigt med en del kommentarer ibland.
Kram!
 

Heja Eja!

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug 2003
Vad skönt! Men det är ju ändå så att ni varldens goaste tjej som mår bra, och då är det ju bara att vara glad! Men det måste vara svårt när man har det vakande ögat på sig...

(Som Erik och hans gående - NU går han sedan någon vecka, men med små, små myrsteg!
SÅ vid knappa 16 månader, så kan han bli sprungen i cirklar kring av barn som är 10 månader! :D (Som igår i centrum...)
Men han är go och glad, och har sin egen lilla takt här i världen, och det är vi ju egentligen bara glada för, även om det alltid är kul att följa sitt barns utveckling - när man nu gett upp hoppet om att han tänker vara en pyttebebis hela livet! ;o)

Kram på er!

Ann
 

Artiklar från Familjeliv