Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Samlingssvar (hinner aldrig skriva här inne längre

Skrivet av Sofia med Saga 7/8-03
känns det som, läsa går bra men så fort jag ska skriva så kommer Saga och ska hjälpa till) så här kommer lite hälsningar från oss mitt i alla födelsedagsfiranden, jag fyllde visst 30 förra söndagen och P fyller 35 på onsdag så helgerna är fyllda med kalas.
Måste berätta att jag fick pengar till en videokamera utav mina släktingar så igår kom underverket som jag beställt lagom till jul så Sagas andra jul kommer att dokumenteras både med foton och film.
Nu vill jag skriva lite svar på ämnen som varit uppe de senaste dagarna.
Veronica med Saga - Vad glad jag blir av att läsa att dom inte hittat någon mer cancer i din mamma. Njut nu riktigt mycket av julen med familjen.
Kicki med Moa - Hoppas att Moa inte lider alltför mycket av blåsorna på fingrarna.
Anna med Isak - Vad skönt att det går åt rätt håll med njurarna på Isak och att han slipper lite läkarbesök på ett halvår.
Pernilla med Johannes - Vilken tålig kille han är Johannes som klarar av en sådan vurpa, och vad skönt att pappa kan natta honom. Jag längtar efter den dagen då Saga inte ska skricka mamma helt hjärtskärande varje gång P nattar.
Lilla A - Grattis till dagisplatsen. Vad jobbigt att din mamma ska behöva gå igenom cellgiftsbehandling, jag hoppas att allt ska gå bra.
Tessie - Jag förstår att det känns jobbigt att mamma ledigheten är över men vilken tur att S kan vara hemma så länge med Celia nu.
Leia - Vad skönt att lillstumpan nått 9 kg, jag tippar på att Saga nått 10 kg iaf nu det är 5 mån sen vi sist var på BVC.
Astrid - Du är den bästa mamman Malin kan ha! Men jag vet hur det känns att ha dåligt samvete min Panikångest har sabbat många av alla mina planer för hur min föräldraledighet skulle vara. Jag tror det kommer att vara bra för Malin med dagis för som så många skrivit kommer hon leka av sig och du vila upp dig under tiden hon är där.
Carina - Det är vad jag kallar bettstyrka, jag har också haft bettskena tidigare så jag vet hur det är när man knappt kan få upp munnen för det gör så ont. Min tandläkare sa att jag hade käkmuskler i förhållande till en bodybuilders armmuskler.
Mia med Charlie - Jättefin vagn.
Sandra med Linus - Grattis till bröllopet, jag håller tummarna för snö i februari min dröm är att ha ett vinterbröllop när det finns snö.

Hoppas att det är bra med er och era små agustianer.
Svar på tråden: Samlingssvar (hinner aldrig skriva här inne längre

Tack =)

Skrivet av  Veronica med Saga 3/9-03
Kul att se dig här =)
Va d roligt med ny filmkamera, vad är det för märke och vart beställde du? Vi beställde en i somras från Pixmania ca 2000 kr billigare än i affärena =)
Det bästa med filmkameran är att vi kan skicka band till Sagas farmor och farfar som bor i värmland. De får ett 60 min- band nu i jul-paketet.
 

Det är en Jvc Gr-D23

Skrivet av  Sofia med Saga 7/8-03
köpt på inwarehouse den fanns med i annons därifrån i senaste vi föräldrar och sen blir det lätt att vi handlar därifrån när det är dataprylar mm för P jobbade där innan han startade egen firma.
 

Ojojoj, digert!!!

Skrivet av  lilla A m Emmy
Att du lyckades hålla reda på oss allihop tills du skrivit färdigt!! Hade det varit jag, så hade jag fått ha fusklapp!!
:)
Ja det känns jättebra att ha fått dagisplats äntligen och jag ser bara fördelar med föräldrakooperativ, lägre avgift, mindre barngrupper, mer personal.
Och det känns bättre nu, att mamma ska få cellgifter, på tisdag får hon opererat in "kanylen" så de kan starta behandlingen direkt efter helgerna.
 

Söta du.... :0)

Skrivet av  Kicki med Moa 6/7-03
Moas blåsor på fingrarna är på bättringsvägen, tackar som frågar! :0)

Men jag kommer o va hökögat själv tills vi inskaffat spisskyddet!
Kram! //Kicki
 

Tack snälla

Skrivet av  Anna med Isak 29/8-03
söta Sofia.

Vad skickligt att hålla rätt på allt och alla.


stor kram och hoppas ni hade bra kalas och att din panikångest är bättre.

 

Tack Sofia

Skrivet av  Astrid med Malin 0308 +bf 1/5
för dina ord! Ja, det går upp och ner med samvetet, och det är skönt att ni finns när det är som jobbigast. Hur mår du? Har panikångesten blivit bättre?

Stor kram och god jul!
 

Artiklar från Familjeliv