Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

magsjuka här:(

Skrivet av ankan m Isa-01&Liam-03
I torsdags kräktes storasyster ner hela sin säng. Natten till fredag kräktes Liam och jag hade jobbat natt, så jag kom hem till två magsjuka barn. Det blev ingen sömn den dagen(Zzzzz), men som tur är så har jag ju vanan inne(med att vara en vaken zombie).
Liam kräktes ner hela vår säng inatt. Men mellan kräkningarna har de mått bra. Bråkar och kivas som vanligt:/.
Hoppas att jag och J klarar oss, eller att vi blir sjuka före jul. Annars kommer vi ju att få fira tillsammans på toa.

Men får inte bli sjuk på tisdag, för det är enda dagen jag har tid att köpa alla julklapparna. Har bara köpt till barnen ännu. Fattar inte var all tid tog vägen!!Skulle ju vara ute i god tid i år(fast det kanske är i god tid, med tanke på att inköpen brukar göras i panik den 23:e)

I alla fall, så vill jag bara önksa er alla underbara, fina mammor en:
riktigt GOD JUUUUUUL och ETT GOTT NYTT ÅR!!!!!!

Kram, kram,kram
Svar på tråden: magsjuka här:(

Isch!

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug 2003
Inte kul! Svälj pepparkorn nu! Tio till femton stycken, heter det väl?

Länge sedan jag läste något av dig, känns det som! HÅller dig vardagen upptagen?

Vet själv lite vad du är igenom... Men här är det ändå tvärtom - tvärstopp i gummans mage sedan TYP förra helgen!
Japp, vi glömde hålla koll på produktionen när vi alla var sjuka, och jag som brukar sköta istoppningen av magfrämjande medel var inte den som vabbade, om vi säger så...
Så ikväll har vi coachat henne i omgångar i flera timmar, utan vidare resultat...
Och eftersom hon hulkat så mycket, så kom ju vällingen upp på kuddarna till slut... Suck!
Nu sover hon till slut gott igen.

Hoppas att ni får shoppingen avklarad!
Här har jag faktiskt bara förutbestämda saker kvar att införskaffa, och det är SÅ skönt! :o) Brukar vara klar i någorlunda god tid med allt, men så är det EN sak som jag har glömt bort/inte kommer på vad det ska vara, som liksom förtar glädjen och ron över resten... Men, hittills inga sådana! Skööönt!

Kram på er, och god jul och gott nytt, om jag inte ser er mer!

Ann
 

Lika här :-(

Skrivet av  Natali med Lucas-01 & Sebastian -03
Än så länge bara Sebastian men snart säkert både brosan och vi föräldrar gaaaaaah*. Hoppas vi slipper och helst att vi är friska till julen......Krya på er iaf!!!!
 

Artiklar från Familjeliv