Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tack Veronica med Saga för Stockholmsfikat

Skrivet av Karolina med Isak-03
i fredags. Vi hade kul- som vanligt! God och allergivänlig kaka hade du bakat också! Behöver jag säga att Isak däckade på en minut i bilen? Kram, Karolina.
Svar på tråden: Tack Veronica med Saga för Stockholmsfikat

Jaa, tack! Vilken dag!

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug
Vi hade det jättetrevligt, vilket också Lovisa konstaterade många gånger på vägen till bilen!

Jättekul att få komma hem till er! Kan tro att det är kanonmysigt att bo så naturnära och ändå nära till mycket.
Hoppas att Saga tyckte det var OK ändå med så många kompisar.
Vilken julavslutning! :D

Resten av dagen såg ut som följer:
Erik fick sova i säkert 20 minuter, innan vi anlände till Toys R Us, köpte det där köket (som jag sedan sa till Lovisa att glömma!), och spanade förgäves efter jättegosdjur till Erik - vi har så mycket annat till honom, men gosedjur var ju aldrig Lovisas grej, så DET ska han få!
Vidare in till stan, efter att ha betat av lite Skärholmsbutiker på vägen (för spel och böcker).

NK har ju stora gosedjur, men de kostar därefter. Inget kök eller Strawberry shortcake-docka/hus, men väl perfekt födelsedagspresent till fyraårskalaset dagen efter! (Strassbokstäver på pastellarmband - tyvärr har de slut på A:n nu...)

Sprall bredvid har förresten gosiga nylonytedockor! Erik förälskade sig i en rosa gris där. :o) Men jag ville testa lite andra djur först.

Till slut, efter en gnällig tur in på KappAhl för minidisco/nyårskläder, och inköp av sagodockan Rödluvan/vargen/mormor (som jag kikat på sedan vattenfestivalen 1996, utan att kunna gissa vilken saga mina barn skulle föredra) så hamnade vi på Åhléns City, där det fanns en stooor hund som jag tror att Erik kommer att gilla!
Trist nog, så har de flyttat upp barnkläderna som låg precis bredvid en trappa upp - dit inte närmsta rulltrappan går!
De måtte ha sålt alldeles för bra, då...
För jag orkade då inte trassla mig upp dit, utan tog mina trötta barn och åkte hem istället.

Hoppade av i Skäris, skällde ut ett gäng smällarkastande artonåringar (som inte kan ha mycket i huvudet som gör så i närheten av barn!!!) och sedan tog vi bilen hem. Hemma halv nio... :oO
Så det var välling och så isäng som gällde. (Erik sänger "ning-ning" numer! Urgulligt!)

Oootroligt nog, så blev inget av barnen förkylt! De uppförde sig också efter omständigheterna exemplariskt, vilket jag var noga med att berätta för dem och pappsen när vi hade kommit hem. :o)
Jag var på vippen att bli sjuk dagen efter, men verkar ha motat det nu, och då var det ändå barnen som var i farten barhänta och barfota (! Nåja, Erik i alla fall, som ditchade skor och strumpor så snart vi kom inomhus) överallt.

Var en våning från att träffa tomten på NK, men fick hjärnsläpp... Ska in en sista sväng på tisdag fm, och då kanske jag minns det... :o)

Kram på er, och ha en härlig jul!

Ann
 

Oj vilken dag!

Skrivet av  Karolina med Isak-03
Jag är grymt imponerad av både barnen och dig!!
Kram, Karolina (som har handlat nästan alla julklapparna å nätet i år för att slippa affärerna).
 

Pust!

Skrivet av  Mjau med Amelie 1/9
Ja nog blir man anfådd bara av att läsa om era aktiviteter!;)
Blir nyfiken på köket du köpt, söker nämligen ett kök, eller typ spis, faktiskt i plast, (trots att jag egentligen föredrar trä.) Kommer nämligen att använda det utommhus (i sommar, naturligtvis!!).
Hur är det du köpt?
 

Vi köpte...

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug
... Fischer-Prices "gamla" ihopfällbara, iom att det nya inte fanns någonstans. Det finns annars Food N Play(?) som inte är ihopfällbart och därför säkerligen mer stabilt. Finns i drivor på Toys R Us! :D
Vi har en gammal ärvd träspis med ugnsluckan borta, men den har tappat sin charm, så vi kan gott satsa på ett nytt, som barnen verkar gilla!

Kram!

Ann
 

Ja, tack så mycket! *imt*

Skrivet av  Astrid med Malin 0308 +bf 1/5
 

Ja, jättetack för gott

Skrivet av  Pernillla & Johannes 31/8-03
fika :)

Johannes somnade i bilen innan vi hunnit ut från parkeringen:) Sen åkte vi till skärholmen och han fortsatte sova i vagnen, tillbaka till bilen och han vaknade inte då heller, utan sov hela vägen hem!
 

Artiklar från Familjeliv