Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ni som köpt riktig säng...

Skrivet av Babaria m Lilla Snutt 0308 +v30
till era små. Vad och var har ni köpt?

Vi är nu inne på att köpa en 90 cm resårmadrass med korta ben + bäddmadrass. Men blir det verkligen skönt när de är så små? De väger ju inget, så de sjunker väl inte ner liksom?

Vad ska man annars köpa? Tycker växasäng känns onödig, och man kommer väl antagligen hamna där själv en och annan natt misstänker jag.
Svar på tråden: Ni som köpt riktig säng...

Vi har köpt en

Skrivet av  Josefine m Junia 12/8-03
resårmadrass med tjock bäddmadrass, 105 cm. Den står på ben som är 6 cm korta. Nu har vi alla våra sängar tillsammans, en enda stor 2,75 meter.
Junia har alltid sovit i en "vuxensäng", dvs resårmadrass och bäddmadrass (med undantag för lite spjälsängstid på förnatten i början) och det verkar funka för henne.

Växasäng verkar jobbigt, främst för att det är svårt att sova med, om det behövs.
 

Vi har

Skrivet av  Tessie m Celia aug-03
Vi har en 120-resårmadrass som står direkt på golvet. Ovanpå det en ganska tunn bäddmadrass, 4 cm. (för att den ska gå att knöla in i tvättmaskinen vid magsjukor etc.)

Sen har vi ju en 90-resårmadrass med likadan bäddmadrass intill vår säng, men den har 20cm ben för att komma upp i jämnhöjd. Dock kan Celia klättra ur den utan problem.

Jag upplever att Celia sover jättebra i sängen, hon sjunker inte ner. Vi har förresten så fast resårbotten som möjligt.
 

Vi har köpt en resårmadrass

Skrivet av  Pernillla & Johannes 31/8-03
med tjock bäddmadrass på Ikea. Sängen kostade 700kr tror jag och bäddmadrassen nästan lika mycket. Den är skön att ligga i. Vi har ställt den brevid vår säng, så vi har en 2.60 m bred säng totalt :)
 

Vi har en VÄXA

Skrivet av  Natali med L-01 & S-03
till Lucas och jag kan utan problem sova där iaf en halv natt om det behövs. Men jag är o andra sidan en extremt liten person *fniss* Det blir en Växa till Sebbe oxå. Tycker de "vanliga" sängarna tar så mycket plats i barnens rum.
 

Tack för era svar!

Skrivet av  Babaria m Lilla Snutt 0308 +v30
Det blir nog en resårmadrass till slut då.

Känns ju viktigt att introducera den i god tid innan bebisen kommer.
 

Artiklar från Familjeliv