Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Läste inlägget om favvofilm...

Skrivet av Cicci med Nicole 29/8-03
Är det fler barn än Nicole här som inte är speciellt intresserade av tv och film?? Vi har i och för sig inte satt henne vid tv:n eller framför en film speciellt ofta för att vi vill inte att hon ska "växa upp" framför tv:n.

Fler än vi som resonerar så?

Jag har inget emot föräldrar som sätter sina barn framför tv:n, så det här är absolut inget pekpinneinlägg ;o) Bara lite nyfiken!

Kram från oss!
Svar på tråden: Läste inlägget om favvofilm...

Jag vill inte

Skrivet av  Josefine m Junia 12/8-03
helelr att hon ska bli för "beroende" av tv, att det ska vara det enda riktigt roliga. Junia tittar sedan kanske 2 månader på Bolibompa och är intresserad, men inte klistard hela tiden. När vi tittar på tv (eller; min man, jag tittar väldigt sällan på tv när Junia är vaken) så är hon intresserad om det är bebisar elelr djur på, men inte annars.

Film har hon aldrig sett. Om Junia tittar på tv så tittar jag med, jag vill inte att hon ska titta själv, inte ens på julkalendern (det finns en otäck lurvig typ där! ;-)
 

Han är ju rolig!

Skrivet av  Jessica med Frida
Lurvet är ju bäst! *hahahaha*

Jag och Frida ser på julkalendern på morgonen, annars är tv´n avstängd tlls hon somnat.
 

Inte alls kul ju! :-/

Skrivet av  Josefine m Junia 12/8-03
Det var ett avsnitt när han hade mkt tv-tid, bla så tror jag att han hade en sång/dans;: far fram mot tvn och gapar/skriker. Junia, som inte är så lättskrämd, belv riktigt rädd och jag fick sitta och säga att vovven inte var farlig, bara knasig ;-) Fast _jag_ tycker att han är kul!
 

Oj då!

Skrivet av  Jessica med Frida
Och min lillskrutta som är så himla lättskramd tycker han är rolig! Han och fåglarna är bäst.
Stackars Junia som blev skrämd av julkalendern, den ska ju bara vara mysig! :)
 

samma här!

Skrivet av  Elle med Liam
Liam är inte det minsta intresserad av tv:n... jo iof men då är det knäppa av och på som gäller =). Då och då tittar han dit om det är nån hund eller nåt som skäller men annars har han inte riktigt fattat det där med tv än...=)
 

Lucas

Skrivet av  Natali med L-01 & S-03
tittar ju på film/TV så Sebbe har vuxit upp med det även om vi inte satt på TV´n åt honom. Jag och J är ju riktiga TV ugglor så barnen är uppväxta med TV´n i bakgrunden.
 

Resonerar så också!

Skrivet av  Tessie m Celia aug-03
Alltså, jag gillar verkligen verkligen inte TV och är allt annat än en TV-uggla, samma sak gäller S. Så vi har inte på något sätt "satt" Celia framför TV:n. Vad som har hänt är ofattbart.. *ler*

Nä men helt allvarligt, jag undrar vad som är så fantastiskt med TV i hennes ögon, men hon är helt TV-frälst. Jobbigt tycker jag faktiskt, riktigt jobbigt. Som sagt, jag funderar till och med på att slänga ut TV:n och leva helt TV-löst för att slippa tjatet om "mmmmo" (Nemo) och "Booopa" (Bolibompa) varje dag. Jag vill ju att hon ska tycka att det är roligare att läsa, rita, leka i parken och så vidare men det hon allra helst vill är att titta på TV... Så trist... :( Man känner sig ju helt usel som mamma liksom..

Så ja, jag resonerar precis som du, men har ändå fått en TV-frälst dotra..
 

Tecknat

Skrivet av  Maria med Albin-03 + bf 9/7
är vår enda chans att klippa Albins naglar, så nån gång ibland åker det på en kort snutt av något sådant. Annars har vi inga barnfilmer alls och normalt är han inte så intresserad, mer än att han stannar till och kollar när det är djur eller så :-)
 

Jag tittar sällan på

Skrivet av  Louise med Sebastian
TV egentligen. Men jag brukar ändå ha igång den i bakgrunden. Men Sebastian tycker inte att den är intressant öht. Eller fjärrkontrollen tycker han är rolig och knapparna på TV;n. Men han tittar sätter sig aldrig lungt å stilla för att titta på TV;n, utan vandrar mest omkring å drar fram olika leksaker och böcker m.m.

Vissa dagar har jag TV;n helt avstängd, men eftersom sambon jobbar kväll och jag & Sebastian är själva så blir det ganska tyst. Och jag som är van vid att lyssna på musik, ha på TV;n och plugga samtidigt *s*.

Men allvarligt. Egenligen borde man slänga ut dumburken. Och datorn också för den delen ;o).
 

Här blir det en del

Skrivet av  Camill@
men mest på kvällen då det är bolibompa dags, han har ju en storebror också, och han vill ju mer än gärna se, så lillebror får haka på. På morgnarna blir det också en stund till vällingen. Men där emellan så har vi nästan aldrig på tv´n. De frågar om de får se på tv, men allt som oftast så blir det inget. Jag vill ju också att de hellre ska leka.