Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur tidigt känner man grav.illamående? (intimt)

Skrivet av Lite hemlig
Är lite hemlig så här på morgonen eftersom det känns lite väl tidigt att outa mig. I lördags hade jag och sambon lite mysigt utan skydd eftersom jag var helt säker på att ägglossningen redan varit. Den brukar alltid komma runt dag 14 (i lördags var det dag 18) och det är inte alltid jag känner av den. I söndags började jag dock känna av de typiska tecknen av ägglossning och dessutom såg flytningarna ut precis som de gör under ägglossning. Insåg då hur klantiga vi varit som inte skyddat oss men trodde väl inte att det blivit något ändå. Igår började jag så må illa på precis samma sätt som jag gjort under mina två tidigare graviditeter. Sambon går bara runt och fnissar och är säker på att vi är (oplanerat) gravida igen men inte kan väl illamåendet komma så här tidigt? Eller? Någon som vet....?
Svar på tråden: Hur tidigt känner man grav.illamående? (intimt)

Enligt

Skrivet av  Siv m. David 03
min graviditetsdagbok från David-graviditeten kände jag av smått illamående veckan efter jag testat positivt, någon vecka efter jag skulle haft mens.
Men det är säkert individuellt.

Men ettt befruktat ägg tar väl åtminstone runt en vecka på sig innan det sätter sig fast, och innan dess bör man ju inte kunna känna av något alls.
 

Jag började må illa

Skrivet av  Natali med L-01 & S-03
Några dagar efter befruktningen. Mådde illa i två veckor och jag testade o testade. Såkalrt negativt. men gravid var jag.
 

Här var det efter 3-4 veckor! *imt*

Skrivet av  Kicki med Moa 6/7-03
c
 

V. 6 f mig båda gångerna. Lycka till! IMT

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug
**
 

långt innan jag visste att jag var gravid *imt*

Skrivet av  Maria med Albin-03 + bf 9/7
 

En vecka innan mens.

Skrivet av  anonymus
Är nu i vecka 5.
Kramar
 

Artiklar från Familjeliv