Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Morgontidiga barn...?

Skrivet av Mia med Charlie [-03] + bf mars
Charlie är sååå morgontidig. Inget ovanligt att han går upp typ vid 05-06, han har för det mesta alltid gjort det. Men nu har han har velat kliva upp ännu tidigare i några dagar, typ vid 04.30-05. I morse ville prinsen kliva upp redan 04.40 *puh*. Spelar ingen roll vad man än försöker med han somnar inte om. Ett tag fungerade det bättre om han sov i vår säng men inte nu längre.

Kan ju tillägga att han somnar runt 19.30-20 varje kväll & sover middag en gång per dag men han är ändå så morgonpigg. Han måste ha fått detta ifrån sin far *s*

Är det bara vi som aldrig får nån sovmorgon eller kan ligga & dra oss i sängen?
Svar på tråden: Morgontidiga barn...?

Precis som Linnea!

Skrivet av  Ann med Linnea 03 och Måns 02
Och Måns med för den delen och antagligen får jag skylla på mig, har alltid (dvs innan barnen föddes!!) varit morgonpigg och inte behövt sova värst länge. Måns och Linnea har precis samma sovtider som din pojk och det spelar ingen roll vad man gör...Längtar till den morgon då klockan är sju när man vaknar.....
 

Skönt att höra...

Skrivet av  Mia med Charlie [-03] + bf mars
Började tro (i min enfald) att det bara var vi som hade ett så morgontidigt barn. Låter ju bra att båda dina barn ändå är morgontidiga. Kanske är lite lättare om det har ungefär samma rytm *s*

Vi får längta efter våra sovmornar tillsammans! Tack för att du svarade!Kram Mia
 

Snark

Skrivet av  Veronica med Saga 3/9-03
Jo saga har alltid varit morgonpigg I somras var det värre när det blev ljust så tidigt, då ville hon upp vid 5:30. Nu sover hon oftast över 6 iaf, men imorse gick vi upp 5:45.
Jag tycker det är ganska skönt att komma upp i tid, särskillt när hon börjar på dagis i feb.
Däremot önskar jag att jag fick en endaste sovmorgon =) Vi har ju sängarna i vardagsrummet så jag får inte va ifred även om R gått upp med henne =)
 

Men du...

Skrivet av  Mia med Charlie [-03] + bf mars
Då får du ju i alla fall somna om ;) ,om R går upp menar jag.

Charlie kommer ju troligtvis inte börja hos sin dagmamma förrän kl 9 på mornarna & då blir det lite långtråckit om han klivit upp redan vid 04.30. Fast det är väl ändå skönt att jag aldrig behöver ställa väckarklockan...

Trevlig julhelg!
Kram Mia (som nu sovit en liten stund)
 

Olika

Skrivet av  Natali med L-01 & S-03
Sebbe KAN sova till 8 men oftast vaknar han vid 7. Men det händer att han är uppe strax efter 5 oxå *fniss* men som tur är inte så ofta längre.
 

Åhh, en som...

Skrivet av  Mia med Charlie [-03] + bf mars
inte kan bestämma sig *s*. Vad underbart att han ändå kan sova till 8 ibland ;)

Trevlig julhelg!
Kram Mia (som nu sovit en liten stund)
 

Har vi en

Skrivet av  Maria m. Jesper 1/8-03 + bf 10/1-05
som somnar mellan 19,30-20.00 och sover till 8-9 på morgonen. Dessutom så sover han mellan 1-3 timmar på dagen också. Jag är väldigt glad att han är sån, speciellt nu när man är höggravid och inte orkar kliva upp på morgonen och gärna vill vila på dagen.
 

Vilken lyx!

Skrivet av  Mia med Charlie [-03] + bf mars
Vad skönt att han kan sova sådär. Håller med dig om att man verkligen kan behöva sömnen nu då man är gravid. Charlie går ju hos dagmamma så då kan jag ta en tuppis mitt på dagen om det behövs ;)
Hoppas att din nästa bebbe Kommer att sova ungefär likadant så det får samma rytm.

Trevlig julhelg!
Kram Mia (som nu sovit en liten stund)
 

Tack och lov sover

Skrivet av  Ylva m Axel 0201 & Hugo 0308
Hugo för det mesta 19-07, plus 1-2 h på dagen beroende på vad han, hans pappa och storebror gör.

I natt hade vi dock ett riktigt vaken race. H vaknade 23 och vägrade somna om. Satt m hnm i soffan en stund (jag hade inte tid att gå och lägga mig så tidigt...) så han somnade. Vaknade 1 h senare och var klarvaken. Skulle få sova hos oss, men han och jag var nog vakna större delen av natten. *Gäsp*
 

Åhh *puh*

Skrivet av  Mia med Charlie [-03] + bf mars
Verkar som om ni haft ett riktigt race inatt med andra ord. Känner igen det där med att inte kunna få dem att somna om & de är klarvakna. Hoppas att det bara var en engångsföretelse för er skull & att han fortsätter at sova sådär bra snart igen...

Trevlig julhelg!
Kram Mia (som nu sovit en liten stund)
 

Alltid sju f Erik! IMT

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug
**
 

Dito för Celia *imt*

Skrivet av  Tessie m Celia aug-03
 

Artiklar från Familjeliv