Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur f-n kan man (OBS Jobbig läsning)

Skrivet av Mayamamma 030815
Det här hör egentligen inte hemma här men jag måste få skriva av mig lite. Igår fick jag reda på att bekanta till oss fick en dotter för några veckor sedan, nummer fyra i ordningen. Flickan har Downs syndrom. (De valde bort fostervattenprovet eftersom något sådant ändå inte kunde hända dem.) Nu vill de inte ha henne!! Ett sjukt barn passar inte in i deras liv, blablabla och de vet inte hur de ska ta hand om henne, blablabla. De har övergett sitt eget barn! Hur kan man bara? Hur kan man leva med sig själv efteråt? Flickan finns nu på barnhem och föräldrarna har lämnat bort henne för adoption. Men vem vill adoptera ett sjukt barn? Att pappan inte vill ha med henne att göra kan jag förstå (han har alltid varit dum i huvudet) men mamman?! Varenda mammahormon i min kropp skriker när jag tänker på detta, hur var det då inte med hennes hormoner?! Kan man verkligen ignorera sånt? Hur kan man se sitt nyfödda, hjälplösa barn och vända henne ryggen?

Jag försöker och försöker förstå men kan inte...Tack för att du orkade läsa och lät mig dela med mig!
Svar på tråden: Hur f-n kan man (OBS Jobbig läsning)

Nej..

Skrivet av  Cicci med Nicole 29/8-03
Vad säger du...Åhh....så arg jag blir....och ledsen, stackars flicka.

Kram
 

Det är ingen

Skrivet av  S
ovanlig reaktion alls utan ganska "normalt".... De är i chock. Föräldrarna behöver hjälp och stöttning nu!! De har ett stort sorgearbete framför sig innan de kan glädjas åt det barn de faktiskt fått och inte bara sörja det de inte fick! Märkligt att de redan lämnat bort barnet.... Jag vet flera föräldrar som reagerat på samma sätt men som snabbt fått hjälp occh stöttning. I samtliga familjer lever man nu med sitt handikappade barn och älskar såklart barnet trots dess handikapp.
Men snälla, döm inte.... Det är svårt att få ett barn som är handikappat!
 

Det är ingen

Skrivet av  S
ovanlig reaktion alls utan ganska "normalt".... De är i chock. Föräldrarna behöver hjälp och stöttning nu!! De har ett stort sorgearbete framför sig innan de kan glädjas åt det barn de faktiskt fått och inte bara sörja det de inte fick! Märkligt att de redan lämnat bort barnet.... Jag vet flera föräldrar som reagerat på samma sätt men som snabbt fått hjälp occh stöttning. I samtliga familjer lever man nu med sitt handikappade barn och älskar såklart barnet trots dess handikapp.
Men snälla, döm inte.... Det är svårt att få ett barn som är handikappat!
 

Det är ingen

Skrivet av  S
ovanlig reaktion alls utan ganska "normalt".... De är i chock. Föräldrarna behöver hjälp och stöttning nu!! De har ett stort sorgearbete framför sig innan de kan glädjas åt det barn de faktiskt fått och inte bara sörja det de inte fick! Märkligt att de redan lämnat bort barnet.... Jag vet flera föräldrar som reagerat på samma sätt men som snabbt fått hjälp occh stöttning. I samtliga familjer lever man nu med sitt handikappade barn och älskar såklart barnet trots dess handikapp.
Men snälla, döm inte.... Det är svårt att få ett barn som är handikappat!
 

Jag hoppas ju

Skrivet av  Mayamamma 030815
att de ska ändra sig men de verkar fast beslutna. De har fått all tänkbar hjälp från sjukhuset och anhöriga men det har snart gått två månader. Till saken hör att de är inte lämpliga föräldrar till sina friska barn heller, pappan misshandlar dem verbalt (kallar dem dumma i huvudet och liknande) och jag har hört att han även har slått till dem. På sätt och vis är det tur att han inser att han inte skulle bli en bra pappa till denna...