Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Usch vad hemskt

Skrivet av Emeli med Axel 0308 + Bf 28/4
detta som har hänt nere i Thailand, Sri Lanka och Indien. Jag blir helt knäckt när jag läser om familjer som kommit ifrån varandra, barn som dött och alla dessa saknade. Usch. Jag känner två familjer som var på semester i Phuket nu. Har inte hört något. Vet inget. Det är vidrigt.

Emeli
Svar på tråden: Usch vad hemskt

Usch ja

Skrivet av  Mayamamma 030815
Man kan inte fatta vilket helvete det måste vara där nere. Var precis inne på aftonbladet.se och läste några av berättelserna, helt fruktansvärt. Jag hoppas dina bekanta mår bra! Själv har jag en god vän vars fästmö är från Phuket och som alltid firar jul och nyår där nere. Det var några nervösa timmar innan vi fick tag på honom igår men det visade sig att de för första gången bestämt sig för att fira jul här i Sverige, puh!
 

Fruktansvärt....

Skrivet av  Pernillla & Johannes 31/8-03
En sån katastrof, helt ofattbart. Läser och tittar på nyheterna, vi har ju varit där flera gånger och har ju bokat en thailandresa i februari.

Hoppas era vänner kommer tillrätta.
 

En klump i magen

Skrivet av  Anna-Maria med August 030819
sitter jag med. Det är förfärligt! Jag vet ingen som är där, så där på rak arm, men det spelar ju egentligen ingen roll - även om det självklart kommer närmare då! Däremot tänker jag på att vi säkert har elever där från min jättestora skola!
 

Ja, man hittar inte ord...

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug
Själv vet jag bara säkert om en manlig kollega som är nere i Phuket nu. Men det blir ju lätt att man förlamas av att sitta och följa nyheterna hela tiden, och höra alla hemska historier... Alla verkar ju känna någon som är nere där så här års.
Och jag, som jobbar med svenska för invandrare, har ju flera kursdeltagare från Thailand, Bangladesh och andra drabbade länder, så det lär inte bli någon rolig start på terminen den 10:e januari... Några lär ha åkt hem också över jul...
Jobbigt!!!

Jag hoppas verkligen att så många som möjligt klarat sig på mirakulösa sätt. Efter skräckhistorierna börjar ju solskenshistorierna droppa in, och man får väl klamra sig fast vid att flera haft en sådan tur. Man mår ju illa när man läser om alla bortspolade barn vid stränder, osv...

Det här blev alltså "Eriks katastrof".
När jag satt och ammade Lovisabebisen, var det 9.11 man satt och följde... Men då var hon ju inte stor nog att begripa, eller ens uppfatta vad som hänt.
Nu får man försöka förklara att det har hänt en stor olycka, och kan hon sluta hoppa i soffan så att man hör vad de säger på TV? Typ.
För de märker ju att det är något konstigt på G.

Stor kram på er!

Ann
 

man mår dåligt

Skrivet av  Smulan
Ja, det är ju så fruktansvärt hemskt! De måste ju ha trott att jorden var på väg att gå under ála day after tomorrow typ. Jag mår illa när jag hör om alla barn som är ensamma för deras föräldrar är saknade. Tänk om man hade varit där med familjen. Så hemskt. Jag har precis fått tag på en kompis som ligger på sjukhus där nere. Skönt att veta att de är i livet.
Kram på er
 

Ofattbart!

Skrivet av  Astrid med Malin 0308 +bf 1/5
Hoppas dina vänner mår bra. Det är helt otroligt fruktansvärt och ofattbart, att något sånt kan hända, usch! Det finns inga ord ...

Kram till er alla!
 

Artiklar från Familjeliv