Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilka är ditt barns favoritböcker? *imt*

Skrivet av Anna-Maria med August 030819
d
Svar på tråden: Vilka är ditt barns favoritböcker? *imt*

Augusts fem favoriter just nu:

Skrivet av  Anna-Maria med August 030819
* KNACKA PÅ (Den har hängt med lääänge! August älskar bilderna i den boken.)
* MAX NALLE(Den går före alla andra Max-böcker - August har blivit nalle-tokig och han älskar när vovven räddar nallen ur pottan. Han tycker också att det är spännande när Max biter nallen, knske för att han vet att det är något man inte får göra...)
* PINOS DAGBOK(Särskilt när Pino leker tittut bakom trädet)
* VEM GÖMMER SIG I DJUNGELN (En lyft-på-fliken pekbok. Ppegojan är roligast!)
* LILLA ANNA OCH TROLLERIHATTEN - han tycker att det är superkul när långa farbrorn hela tiden trollar fram fel saker!
 

Celias favvo just nu

Skrivet av  Tessie m Celia aug-03
1. Lisen kan inte sova (den enda saga hon lyssnar på från början till slut, sitter som förtrollad!)
2. Max balja (hon gillar alla Maxböckerna)
3. Richard Scarrys "Allting runtomkring"
4. Emmas lillebror är sjuk
5. Emmas verkstad
 

Dennis är int så

Skrivet av  Vivi med Dennis 27/8
brydd i böcker än, tyvärr. Har försökt men han kastar bara bort dem. Fick dock en bilbok i julklapp som han sitter och brummar till så det kanske kommer!
 

Isak...

Skrivet av  Anna med Isak 29/8-03
gillar

* Max Nalle (den enda Max bok han har för tillfället)
* Labana pappa är sjuk (fick från McDonalds)
* Vad gör traktorn? (fick i julklapp)
* Lilla fordonsboken (bil tokig kille)

* och sist men inte minst :) Stora leksakskatalogen som kom i brevlådan för ca 2 månader sedan. :)

Han älskar att läsa och går ofta med en bok i handen som man ska läsa för honom. :)


 

Max böckerna

Skrivet av  Natali med L-01 & S-03
men har nar så mycket spring i benen att han orkaroftast inte lyssna. Men han ligger ibland brvid när vi läser för Lucas.
 

Mina tio i topp och jag älskar böcker!

Skrivet av  Laura med mamma Sophia f på 1900-talet
Bäst är böcker som får mamma och pappa att sjunga. Eller böcker överhuvudtaget är bäst, särskilt om man får sitta i någons knä och läsa.

1. Lilla kotten sjunger med fina teckningar av Lena Andersson. Det är den finaste bok som finns i hela världen och jag tror aldrig att jag kommer att tröttna på den.
2. Utflykt av Jan Wesolowski är världens näst bästa bok, för den handlar om nallar som är ute i skogen med en ryggsäck och den är fotograferad och inte ritad och det ser ut som att det är på mitt utomhusskogsdagis de är och jag blir alltid glad när jag ser den boken. Mamma tar med den som tröst om vi ska till doktorn eller så och det är bra, för jag tjuter av glädje när jag läser den.
3. Inte städa, sa Pulvret av Inger och Lasse Sandberg. Har vi läst så många gånger att mamma nästan blivit tokig.
4. Barnens älsklingar – Dunkeli dinkeli doja. Särskilt när mamma och pappa sjunger Små grodorna är bra.
5. Fixa fisk, sa Pulvret. Särskilt när morfar trillar i sjön är så kul så att man kan trilla av stolen.
6. Max balja. Finns även på dagis, som tur är, för Pappa står inte ut med den längre.
7. Muuuu, säger kon av Dick Bruna har vi läst så många gånger att nu vet jag vad alla djur säger.
8. En dag med Miffy av Dick Bruna är jättejättebra för man kan dra ut flikar och ibland drar jag också bort dem.
9. Nasses taxi av Sven Nordqvist skrattar både jag och pappa åt.
10. Vem knackar på? av Dick Bruna. Var en favorit redan i somras men har fått en revival efter jul, då det sönderlästa exemplaret ersattes av ett helt.
 

Alvas favoriter..

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
Paddington går och handlar
Lollypops rum
Lollypop kan
På dagis
också, leksakskatalogen ( en tjock bok)Det bästa som finns enligt henne "S"
Kul enkät!
 

"Säjer hunden"

Skrivet av  Lisa med Love 28/8-03
- han har lärt sig alla djurläten utantill - inklusive ormen och ekorren ;-)
 

Ja, den är kul!

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug 2003
Vi har lånat den från biblioteket, och Erik diggar den skarpt, liksom alla andra djurböcker. Även Maxböckerna är höjden av spänning i hans lilla värld! :D
Knacka på är väl alla barns favorit, så den behöver jag väl inte ta med... ;o)
Han har ganska nyligen blivit intresserad av att faktiskt läsa böckerna, istället för att skyffla runt dem, så det har inte hunnit bli så många favoriter än. Luckböcker ät ju alltid kul, iofs.

Ann, som lärt sig att stora kaniner säger Snuff, snuff och små kaniner säger sniff! :D
 

Artiklar från Familjeliv