Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej alla goa mammor och barn!

Skrivet av Cissi med Alva 030812
Hoppas ni har haft en mysig och underbar jul!

Alva älskar tomten talar hon om för oss hundra gånger om dagen efter julaftonskvällen "S". Hon blev inte ett skvatt rädd skulle följa med tomten ut.

Grattis till alla nygravida och alla som fått en till liten skrutt att gosa med. Är lite velig när det gäller syskon till Alva vill ha tätt samtidigt som jag vill njuta av bara hennetag till, men maken vill ju inte ha fler än,så problemet är väl egetligen löst "S".

Tyvärr så berörde katastrofen i Thailand och runt om, oss på flera sätt då min kusin befinner sig i Phuket just nu. Det har varit ett par oroliga dagar då vi inte fått kontakt med han, men så igår natt hörde han av sig till sin pappa, han är skadad och ligger på sjukhus,men han lever känns som om det var huvudsaken just nu. Sen var ett par kompisar till oss där nere med sina barn. ¤åringen klarade sig men ett åringen har de inte hittat ännu. Hon är ungefär lika gammal som Alva så sorgen är just nu en dal av vardagen igen. Ha just börjat hämta mej efter farmors bortgång i höstas. Känns som att man är nere i träsket jämnt!

Tack för att ni orkade läsa ända hit. Ta väl hand om varandra
Kram
Cissi
Svar på tråden: Hej alla goa mammor och barn!

Va jobbigt!

Skrivet av  Cicci med Nicole 29/8-03
Hoppas att de hittar den lille snart och att de får den vård de behöver och kan komma hem snart!

Styrkekramar!
 

Tack

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
för styrkekramarna de behövs verkligen. De har hjälp av svenska kyrkan och en svensk läkare där nere. de letar fortfarande efter henne.

Kram till er också!
 

Åh fy...

Skrivet av  Anna med Isak 29/8-03
vad fruktansvärt. Det är det jag tänker på, alla små barn som inte kan säga att de är svenska och att de vill till mamma och pappa. Fruktansvärt! Blir så ledsen då jag läser det.

Skönt dock att höra att din kusin lever fast än han är skadad.

Skickar massor av styrkekramar och tankar till dig.

 

Ja det är

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
ju många barn som kommit ifrån sina föräldrar. Man orkar inte tänka allt för mycket på dem och alla andra offer där nere. Man har fortfarande inte sett eller hört något om tösen men de letar överallt efter henne.

Tack för kramarna.
Ha det så bra.
 

Vilken mardröm!

Skrivet av  Anna-Maria med August 030819
Usch, usch, usch! Jag har en stor klump i hela kroppen och den växer sig större hela tiden! Hatar alla dessa historier och förlorade barn och ensamma barn! Hoppas era vänner kan få det stöd de behöver om inte ettåringen mirakulöst dyker upp någonstans. Hörde att det ligger många små barn på sjukhus som man inte vet vilka de är eftersom de inte kan prata.
 

Tyvärr

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
så verkar det som om det enda som finns kvar är ett mirakel om de ska hitta dottern, men hoppet är ju det sista som överger människan sägs det. Det får hjälp av svenska kyrkan och en svensk läkare hjäper dem med letandet och att lyssna och prata men dem. Allt är ju en enda röra och kommunikationen fungerar inte särskilt bra.

Men vi hoppas och ber om mirakel här hemma.

Ha det bra
 

Kramar till er

Skrivet av  Sofia med Saga 7/8-03
och stackars familj, det är verkligen den värsta mardröm man kan tänka sig att inte veta var ens barn är. Vi har pratat mycket om just det hur man skulle göra om det var vi som var tvugna att väja om man vill åka hem utan barn eller inte och det enda vi kan känna nu är att inget skulle ha fått hem oss om Saga hade varit borta. (För att inte förvirra någon så är det rent hypotetiskt då vi firat julen här hemma i sverige)
Jag håller mina tummar för att ett mirakel ska ske och att dom ska finna sitt barn.
 

Nä de resonerar nog

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
likadant. Skulle jag med göra, när det gäller ens barn så är man som en lejonhona. Skulle inte kunna välja, skulle absolut stanna och driva folk till vansinne genom att fråga och leta i all evighet tror jag. Kan inte ens sätta mej in i hur dåligt föräldrarna mår. Barnets morföräldrar reser i morgon ner för att hjälpa till.

Tack för kramarna och era tummar de är verkligen till hjälp och tröst just nu.

Kramar till er med!
 

Kramar om!

Skrivet av  Astrid med Malin 0308 +bf 1/5
Så fruktansvärt! Har inga ord, men jag tänker på er och era kompisar!
 

Tack

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
snälla du för dina ord de värmer.
Kramar till er med!
 

Såg just...

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug 2003
...att jag hade missat att svara dig.
Det är verkligen fruktansvärt att det ska vara så många barn som har drabbats! Det får det verkligen att kännas extra hemskt, som om det nu skulle vara möjligt att rangordna fasor...
Ni har mina tankar!
Hoppas att du snart kan se en ljusning på ett personligt plan i alla fall. Träsket kanske släpper taget lite när det så sakteliga blir längre dagar också...?

KRAAAAAAAAAAAAAAAM!

Ann
 

Ingen fara

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
tack för dina ord. Ja vi hoppas på en ljusning o och med ljusare dagar. Men vi har ju tack och lov våran lilla bus maja att glädjas åt och som bjuder på många skratt mellan tårarna.

En stor kram till er också!
 

Artiklar från Familjeliv