Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vaakum...

Skrivet av Jessica med Frida
Det är så ofattbart, så fruktansvärt och hemskt!
Jag tror vi alla önskar att vi kunde spola tillbaka tiden och varna alla som befann sig där nere, där vågen kom och tog livet av dessa arma människor.
Om man bara kunde göra något för att hjälpa. Något mer än att skänka pengar till organisationerna som finns till för att hjälpa.
Jag önskar jag kunde ta alla dessa människor i min famn och krama dem och viska att allt ska bli bra.
Hoppet dör lite för varje minut som går... En vän är saknad. Finns inte på någon lista över sjukhusintagna eller döda. Deras bungalow sveptes med av vattnet. Han och hans flickvän kom ifrån varandra. Hon hittades skadad på stranden, men han är borta.
Säkert är det många av er som saknar någon, eller som känner någon som saknar någon. Jag vill på detta sätt ge er stöd och styrka. Vi måste hålla ihop och krama och stötta varandra. Alla människor på jorden kan göra något, visa medmänsklighet och ta hand om varandra.
Sköt om er!
(((KRAM)))
Svar på tråden: Vaakum...

Vad fint du skriver Jessica.

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
Hör också till dem som har en saknad där nere en kompis till våran lilla Alva. Man skulle verkligen vilja göra något mer som du skriver, än "bara" skänka pengar, vet att det inte är så bara men ändå.

Stor kramar till dej och din familj!
 

Kram till dig också Jessica

Skrivet av  Tessie m Celia aug-03
Du skriver så fint.. Jag önskar och hoppas att alla får tillbaka sina saknade, men tyvärr är nog sanningen inte så snäll.. Som vi ju alltför väl vet. Själv har jag fått veta att en arbetskamrat samt hennes lilla dotter försvunnit. Hon var gravid dessutom.. Hennes man har dock klarat sig, men fy vilken fasa han måste ha just nu.

Jag önskar som du att det fanns mer att göra. Men just nu kramar jag mest min familj hårt och tänker att det aldrig, aldrig får hända mina älskade något. För det här är verkligen hemskt, det hemskaste av hemskt. Kan bara tänka på alla barn och deras föräldrar. Hemskt..
 

Ja

Skrivet av  Karolina med Isak-03
Det är så fruktansvärt. Hur kan världen vara så hemsk att något sådant här får ske? Jag känner mig så maktlös. Vi får göra det vi kan, stötta de drabbade vi känner, krama varandra och skänka pengar. Om man bara hade kunnat göra mer.....
Kram till dig också Jessica.
 

Stor kram!

Skrivet av  Anna-Maria med August 030819
Jag känner mig så ohjälpligt maktlös, känner precis som du: Tänk om man kunde säga att allt ska bli bra! Tänk om jag kunde vkna i morgon och upptäcka att jag bara har sovit och drömt alltihop. Det finns inga splittrade familjer, inga saknade pojkväner, flickvänner, ettåringar... KRAM!!!
 

Fruktansvärt!

Skrivet av  Kicki med Moa 6/7-03
Jag gråter hela tiden....
Moas dagiskompis är ju borta + hans mamma o pappa! jag vet oxå flera andra barn + vuxna som är saknade, som jag "vet vilka dem är". :0(

Det är så grymt, och man kan så lite göra... Helst skulle man ju vilja åka ner o göra allt man bara kan för o hjälpa till.

Jag ser på nyheter, läser tidningar o lyssnar på radion i stort sett jämt!!
Och lille Isaks ansikte ser jag framför mig hela tiden... :0(

Stoor kram till dig oxå!
/Kicki
 

Så fint skrivet!

Skrivet av  Astrid med Malin 0308 +bf 1/5
Jag kan inte tillägga något. Så fruktansvärt att det är ofattbart. Och man är så maktlös.

Stor kram!