Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Här kommer en till! :0)

Skrivet av S-J med Simon 28/8
Hej! Nu vågar jag mig in även till er, på riktigt ;0) Jennie heter jag och tillsammans med min man kom jag den 26 december hem från Kolkata i Indien med vår son Simon, född 28 augusti 2003. Så hux flux (nåja, det har ju tagit sin tid *s*) hör jag nu hemma här :0)

Simon är drygt 70 cm kort och ca 9 kg lätt. Hans favoritmat är risgrynsgröt, hans favoritleksak är Duplu och tomma plastflaskor och hans favoritmusik är Smurfarna ;) Det bästa han vet är att bli kittlad och det värsta han vet är att bli badad, usch! *s*

Hoppas ni har plats för oss :0)
Svar på tråden: Här kommer en till! :0)

Hej och Välkommen

Skrivet av  Sofia med Saga 7/8-03
vi har alltid plats för en till. Jag har redan grattat dig både på sommarbarn och oäf men det kan sägas hur många gånger som hellst att Simon är en riktigt sockersöt kille.
Mer info om oss finns i min info och på Sagas hemsida.
 

Tack! (imt)

Skrivet av  S-J
s
 

Välkomna hit!!

Skrivet av  Mysmamman m M-01 & Agnes-03 + BF juli-05
Och så klart ett stort grattis till er som nyblivna föräldrar :o)

Antar att det är en lika stor omställning för er som det var för oss när första barnet kom *ler* Har tjuvkikat på bilder inne på OÄF så jag vet hur söt er son är redan.

Här lyssnas det också gärna på smurfarna, men pippilåtarna är givna bilåkarlåtar *s*

Kul med lite nya föräldrar och barn i gruppen tycker jag!!! Hoppas att ni ska trivas här också.
 

Bilåkarlåtar ja.

Skrivet av  S-J
Vi lyckades köpa en bil utan CD-spelare (vi köpte 2 och det var CD-spelare i den lilla men inte i familjebilen) och det måste genast åtgärdas! *s* Simon gillar den version av Pippi-låten som finns på Min Skattkammare 2 om jag minns rätt, det ska vara mycket klingande och fart i ;)

Tack för välkomnandet!
 

Hejsan och välkommen

Skrivet av  Helena & Julius
Vad roligt med ett nytt nick här på sidan. Hoppas att du ska trivas. Din och min son har samma födelsedag.
Mer om mig finns i mitt info.
 

En bra dag alltså ;)

Skrivet av  S-J
Tack!
 

Hej och GRATTIS till Simon:)

Skrivet av  Jennifer med Vince-03
Alltid kul med lite nytt blod på sidan om man kan säga utan att det låter makabert;)

Vi har nog pratat lite innan då vi oxå är inne på adoption!!!

Välkomna och hoppas att ni ska trivas i vårt gäng:)
 

Välkommen hit!

Skrivet av  Lisa med Love 28/8-03
Självklart finns det plats för en till, speciellt nu när jag tror att många kommer försvinna över till nya ankomstgrupper ;-)
Love är född samma dag som din Simon, men är hela 82 cm lång och 14 kg tung...
 

Hej och välkommen!

Skrivet av  Josefine m Junia 12/8-03
Kul att ha er här :-)
 

Hurra för Simon!

Skrivet av  Sophia med Laura 20/8
Åh, vad kul att ni har fått en Simon! Augustibarn är det bästa som finns, det vet vi allihopa! Särskilt om de är av den eminenta årgången 03!
Vår dotter heter Laura. Efter ett års matvägran äter hon plötsligt allt utom sallad och svamp. Det bästa hon vet är räkor och kräftor tätt följt av kyckling. Även haricots verts är en uppskattad delikatess. Överhuvudtaget är vuxenmat bättre än barnmat.
Laura älskar musik och att dansa, när det blåser, att leka utomhus och att läsa böcker. Hon hatar att bli påklädd, att vänta, att borsta tänderna och att få sina eksem insmörjda.
För övrigt har hon drabbats av den stora nejsjukan som jag tror ska bli ett eget inlägg.
Sammanfattningsvis: vi är jätteglada att ni vill vara med! Ät mera risgrynsgröt, Simon!
 

Ojojojoj

Skrivet av  Sophia m Laura 20 aug
Nu har jag läst din info och sett att du är vegan. Jag blir hemskt generad för att jag redan avslöjat vilken liten kattunge till animalist som Laura är. Hoppas att du inte tar illa upp. Jag tycker att veganer och vegetarianer är MYCKET imponerande men jag kan själv inte lyckas med att vara det.
Dels för att jag är allergisk mot både soja och en massa grönsaker, frukter och rotfrukter och dels för att jag tycker att det är så gott (skäms).
Jag har också sett bilder av Simon. Han är jättesöt! Grattis igen!
 

Meh ;)

Skrivet av  S-J med Simon 28/8
Inte behöver du bli generad för det *ler* Jag blir inte direkt chockad över att folk äter animalier ;)
 

Välkommen!

Skrivet av  Anna med Isak 29/8-03
Vilken liten sötnos Simon är. :)

kram
 

Va kul! :0)

Skrivet av  Kicki med Moa 6/7-03
Ni är varmt välkomna till oss! :0)

Kram Kicki o Moa.
 

Hej och välkomna hit!

Skrivet av  Anna-Maria med August 030819
Hoppas ni ska trivas!
 

Hejsan!

Skrivet av  Siv m. David 030813
Såklart du är välkommen hit!
Det finns alltid plats för en till här... tycker i alla fall jag.

Slå dig ner o känn dig som hemma!
 

Hej och välkommen!

Skrivet av  Veronica med Saga 3/9-03
Här ärvi ett härligt gäng!
Tänk om ni hamnat i katastrofen?! Eller det kanske var längre norrut ni var?
Jätteroligt för er att äntligen ha fått hem lilla Simon!
Jättegrattis igen
 

Hej och varmt välkommen!

Skrivet av  Tessie m Celia aug-03
Och stort stort grattis till Simon! Förstår att han måste vara efterlängtad.. Tessie heter jag och är stolt mamma till Celia. Mer om mig kan ni läsa i infon eller på Celias hemsida, men ingen av dem har uppdaterats på över ett halvår pinsamt nog... Lovar - jag gör det under kvällen! ;) Kram!
 

Sådär, hemsidan uppdaterad! :)

Skrivet av  Tessie m Celia aug-03
Men inte infon, får ta det imorrn... Nattidags!
 

Hej och välkommen hit!

Skrivet av  Astrid med Malin 0308 +bf 1/5
Grattis till Simon! Jag hoppas ni kommer att trivas här!
 

Välkommen!

Skrivet av  ankan m Isa-01 &Liam-03
Vilken supersöt son ni har! Hoppas att ni kommer att trivas i denna grupp.
Kramar!!
 

varmt välkommen imt

Skrivet av  fridisen m fanny
imt
 

~~VÄLKOMMEN~~

Skrivet av  Natali med L-01 & S-03
Till oss med lilla Simon!! ;-)
 

Välkommen hit! *imt*

Skrivet av  Nadia med Amelie 29/8-03
.
 

Artiklar från Familjeliv