Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ett helt dygn utan Malin ... *långt och lite OT*

Skrivet av Astrid med Malin 0308 +bf 1/5
fick jag från söndag em till måndag em. Tog äntligen mina spa-pengar och var ett dygn på Hasseludden, inklusive behandling "balans för mammor".

När jag åkte hemmifrån var jag gråtfärdig, men väl där lyckades jag ganska bra att slappna av och njuta och bara vara. Badet är helt fantastiskt, tycker jag, underbar atmosfär, lugnt och avslappnande. På kvällen efter middagen (inte så kul att äta middag själv bara, men det var enda lilla grejen som inte var så bra) ringde jag hem och fick höra att Malin hade somnat när P bar henne, det tog mindre än en halv timme. Skönt! Jag sov ändå dåligt, tror jag är inte van att sova en hel natt helt enkelt.

Det jag inte visste var att Malin hade vaknat 22, skrikit så fort de gick in i sovrummet, och det slutade med att de satt och tittade på TV mellan 22 och 02. Då somnade hon av utmattning och sov till halv åtta. P hade dock inte kommit på att ta henne i sjalen när hon vägrade sova ...

På måndag förmiddag kunde jag utnyttja badet igen, och besöket avslutades med behandlingen. Det var överraskning vad det skulle bli, och förutom lite smörning och mask på benen (mot vatten i benen) och magen (mot bristningar), fick jag mitt livs första ansiktsbehandling. Lyx, säger jag bara.

När det var dags att åka hem hade jag hunnit längta ordentligt efter min lilla prinsessa. Hon hade bara sovit middag i 45 minuter (efter den natten, snack om ork), och var som ett plåster på mig resten av dagen. Halv sju slocknade hon helt utmattad, men vaknade under kvällen och natten 2-3 gånger i timmen, jag antar för att kolla om jag är kvar. Men det var det helt klart värt ändå.

Men nu sover hon som vanligt igen, så jag antar balansen är återställd. Nu undrar vi bara om vi ska göra om det snart (att jag sover borta) för att hon ska lära sig att jag _alltid_ kommer tillbaka, men jag vet inte.

Jag ska i alla fall besöka Hasseludden igen, när tillfället ges.

Kram till alla underbara medmammor!
Svar på tråden: Ett helt dygn utan Malin ... *långt och lite OT*

Det där lät

Skrivet av  Josefine m Junia 12/8-03
ju hur mysigt som helst! Skönt att det funkat så pass bra ändå.

Längtar också efter en spa-dag.
 

Det var du värd!

Skrivet av  Pernilla & Johannes 31/8-03
Låter underbaaart :) Blir riktigt avis ;)

Kramar
 

Å, vad skönt!

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug
Det där behövde du verkligen! Gott!
Tjaa, ska man vänja dem vid att man kommer tillbaka? Vid Lovisa var vi lite inne på det, men det var ju för att vi inte hade något alternativ då, som vi såg det, när hennes sömn krånglade och jag fysiskt gick på knäna.
Erik gjorde sin sova borta-debut nu i veckan, och det gick som smort! Men så har han ju inte så starka åsikter om saker heller. Han hänger mest med och är glad, vår förunderlige son... :D

Du får hänga sjalarna på Ps näsa inför nästa försök, och prova en gång till, så att du får vila upp dig som lite graviditetsladdning!

Stor kram!

Ann
 

Artiklar från Familjeliv