Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Måste låsa in till köket

Skrivet av Emeli med Axel 0308 + Bf 28/4
Min söta son har kommit på hur himla skoj det är att klättra upp på stolarna och sedan vidare upp på köksbordet. Det känns inte alls säkert. Vår dörr in till köket är så glapp att det räcker inte med att stänga den. Knuffar man bara lite på den då så går den upp. Därför måste jag numera låsa den dörren. Och ytterdörren, som Axel så finurligt har kommit på att han kan få upp. Det känns som om vi är inlåsta i ett fort.

Emeli
Svar på tråden: Måste låsa in till köket

Ujujuj!

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug
Här sitter dörrhandtagen på övervåningen upprättvända sedan något år, kan jag berätta... Vår vilda dotter tog sig fram överallt! Riktigt jobbigt låter det ju att Axel kan få upp ytterdörren själv. Går det inte att byta lås eller så?

Hoppas innerligt att det lugnar ner sig för er snart!

Kram!

Ann
 

Hej hej

Skrivet av  Emeli med Axel 0308 + Bf 28/4
Vi bor ju tillfälligt i lägenhet, så vi ger oss nog inte på att vända på några handtag. Som tur är så är vår ytterdörr barnsäker - vi kan låsa med nyckel innifrån. Så han kommer inte ut.

Emeli
 

vält stolarna

Skrivet av  Susanna med Tova -03 & Torkel 041116
visst det är inte snyggt, men med välta stolar får man iaf lite ro och slipper oroa sig för att hitta barnet på bordet.
 

Ja

Skrivet av  Emeli med Axel 0308 + Bf 28/4
Det är ju inte så snyggt, men det funkar ju med välta stolar. Bara det att om stolarna är välta så får vi en obstinat liten pojke som ligger och gallskriker på golvet, för att han inte kan resa på stolarna igen :=) Det är mycket vilja i farten här.

Emeli
 

Vi har också vält stolarna

Skrivet av  Sofia med Saga 7/8-03
och visst var Saga arg den första dagen men efter det har hon accepterat att hon inte kan ställa upp dom själv (ännu ska jag väl tillägga) och låter bli dom. Men glömmer man att välta stolen och Saga ser det så blir det väldigt tyst i köket...
 

Den där tystheten

Skrivet av  Emeli med Axel 0308 + Bf 28/4
Det är verkligen tydligt när det är något skumt i görningen. Då blir det knäppt tyst. Annars brukar jämt Axel gå omkring och prata för sig själv. Han är aldrig tyst, förutom när han gör något han inte får.

Emeli
 

Artiklar från Familjeliv