Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vet ni vaaa?

Skrivet av Erik 13 aug 2003
Jag har sovit borta! Utan mamma och pappa! Och i TVÅ nätter! Lovisa var med, såklart, men jag tycker att jag var duktig ändå!

Både mamma och pappa skulle "jobba", vad det nu är som de gör hela tiden, både måndag och tisdag. Istället för att vi skulle vara på dagis i två hela dagar, från morgonen till kvällen, så fick vi åka bil med mamma till Uppsala på söndag kväll. Där var vi ju för en vecka sedan och firade jul (uj, vad många paket!) så jag kände igen mig den här gången. Och mormor hämtar ju mig och Lovisa på dagis en gång i veckan, så henne känner jag ju. Morfar är också mysig!

Jag hade så kul när mamma åkte, att jag knappt hann pussa och krama henne hej då, och sedan somnade jag en timme senareän vanligt, och sov HELA natten, så där som jag ofta gör numera - man är ju en stor kille, vetja!

Nästa dag, på måndagen, lekte jag och Lovisa med allt hemma hos mormor och morfar. När jag sov tror jag att morfar gick ut med Lovisa. På natten sov jag först duktigt, men valde sen att ligga bredvid mormor halva natten i hennes säng. Den var ju jättegosig, ju!

Nästa dag igen, igår, lekte vi igen, och sov i två timmar på dagen. Sedan var det dags att klä på sig och åka buss med Lovisa, mormor och morfar! Lite långtråkigt på slutet, men jag fick äta banan, så det gick bra ändå.

När vi gick av bussen så stod mamma där och väntade på oss! Konstigt, men trevligt! Hon fick puss och kram, förståss, och så gick vi och åt varmkorv(sbröd) och drack massor av sånt där bubbligt i sugrör.
Mormor och morfar följde oss till tunnelbanan - den är kul! - och så gosade jag med dem, och sedan åkte vi hiss ner till där tågen går.
Där träffade vi pappa, och så åkte vi hem allihop!

Mamma hittade några konstiga prickar på min mage sen på kvällen, och pratade något om koppar med vatten i, men när hon hade klippt mina långa naglar och jag hade fått sova, så var de borta. Mamma såg besviken ut?!
Nåja, hon är lite lustig ibland, men jag tycker om henne ändå!

Vet ni vilken som var min favoritjulklapp, förresten? EN JÄTTESTOR gosig, len hund, som man kan krama med armar och ben, snyta sig i, brottas med, och sätta sig på ryggen på och hoppla runt med på golvet! Det ni! Om jag är snäll mot mamma, kanske hon hinner lägga in nya bilder på min hemsida någon gång.

Brottarkram och tandsprickningsslätning på er!

Erik
Svar på tråden: Vet ni vaaa?

Hej där!

Skrivet av  David 030813
Jag har också sovit borta hos mormor o morfar - helkul ju! Dom har ju mycket mer tid att vara med mej än mamma o pappa har, när jag är där så släpper de allt o _bara_ umgås med mej heeela tiden!! Nu blev det bara en natt, förståss, men det var varken första eller sista gången...

Få se om det blir några nya bilder på min hemsida nån gång... dom är fasligt dåliga på det här hemma. Mumlar nåt om att "siten" ska "byggas om" ??

Håller du också på o få fler tänder nu? Jag tycker det räcker nu faktiskt, jag har redan 14 tänder - behöver jag verkligen fler??? Jag får ju ändå inte bita vare sig mamma eller pappa.... fattar dom inte att det kliar?

Ha det bra nättvilling!
 

Helmysigt!!

Skrivet av  Dennis 27/8
Jag "slaggade" över hos Farmor & farfar i natt, helskoj! Fick göra allt presis som jag ville, inge snack om vem som bestämmer här inte! Farfar brukar stiga upp före tuppen sisådär vid 5-6 men i morse ville han inte väcka mej för jag legade med fötterna på hans huvud så han legade och drog sej till stax efter 7. Jag sov gott iaf o sov till strax före 8! Sedan var jag å farfar ute och åkte min nya kälke. Hiii vad kul det är! Skrattar så jag kiknar i backarna. Mamma sa att jag ska få börja sova där oftare för hon tyckte det var så skönt o sova till 9,30. Sjusovare!!


kram på er kompisar