Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej, hej!

Skrivet av Cathis m. Didrik
En liten hälsning från oss såhär på det nya året.

Det är full rulle här hemma med en liten vilde så jag hinner inte sitta vid datorn så mycket längre.

Vi mår bra. Didde växer så det knakar. Han är hela 83 cm lång nu och väger 12 kg! Pratar gör han mest hela dagarna, mest obegripligt nonsens men slänger vid de mest opassande tillfällena ur sig ord som bajs och sopp! Ja, det sistnämnda betyder förstås snopp! ;)
Han är jätteduktig med att gå på toaletten och har således övat sig ordentligt på just dessa glosor!

Grattis till alla magar och välkomna alla nya!

Nu skall jag uppdatera diddeluttens hemsida. Jag får passa på när han sover! ;)

Må så gott!

Svar på tråden: Hej, hej!

Hej svejs!

Skrivet av  Humlan med Elias 18/8
Roligt att höra att ni mår bra! Jag har inte heller så mycket tid här, eller har valt det för att få annat gjort! Men jag läser mer än jag skriver. Så nu vet ni det alla!

ja, pladdrar gör Elias också. Lååånga meningar samtidigt som han tittar på en med stora allvarkliga ögon. Det är för härligt! Kan pussa honom så jag blir tokig, snart biter jag väl hål i kinden...de är så goa!

Ha en fortsatt mysig helg!

Maria
 

Heeej!

Skrivet av  Cathis m. Didrik
Vad kul att få ett svar! :)

Hur går det med husbygget? Börjar det bli klart nu?
När är det dags för inflytt?
Blir det som ni har tänkt er? Det är ju bara sååå spännande att bygga!

Ja du, pussar kan man inte få nog av. Vi har en mistel i hallen och ställer jag mig under den med Didrik så pussar han mig med ett blött, högt och ljudligt smack - mitt på munnen. Jag tror att misteln får hänga kvar... ;)

Ha en fortsatt trevlig helg ni också! :)
Kram!
 

Hinner också svara nu! :o)

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug
Du vet hur det är; man hinner precis markera bort ett inlägg och läsa hälften, när det är akut utryckning... :o)
Vilken duktig kille som lärt sig säga bajs! :D
Här har vi förgäves tränat Erik att säga till. Däremot så sa han faktiskt "byta, byta" idag, och det får väl duga! Lovisa var så söt när hon var liten och sa "OOO: bajs!" (Först i falsett, sedan konstaterande!) Men jag inser att det kanske inte kommer tillbaka här igen. :o)

Måste hinna in på er hemsida snart! Har inte hunnit uppdatera med julbilderna än, jag, iom sjukstugan vi har haft härhemma (som omväxling, eller...?)

Det låter som allt ändå är bra med er! Kul att veta!
Sköt om er, så hörs vi!
Kram!

Ann













 

Hej!

Skrivet av  Cathis m. Didrik
Det låter ju som att även Erik är en kille som har koll på det här med toaletteriet! ;)
Vilka duktiga killar vi har.

Hemsidan ja... jag är så trött på eländet just nu och hann inte uppdatera igår som jag tänkt mig. Men jag SKA! Snart så! ;)

Härligt att allt är bra med er också! Lite flunsor, förkylningar och magkör det hör ju vintervardagen till. Läste om eventuella koppor också - det skulle jag nog kunna tänka mig till lillemannen! ;)

Ta hand om er också och hälsa gullungarna.
Kram
 

Halloj :)

Skrivet av  Pernilla & Johannes 31/8-03
Kul att höra från er! Vilken verbal kille ;)

Kram
 

Verbal och verbal... ;)

Skrivet av  Cathis m. Didrik
Förutom mamma och pappa är det i princip de ända ord som sägs! ;) Trodde "kiss - och bajsåldern" inföll något senare än detta... ;)
Kram!
 

Men hallå!

Skrivet av  ankan m Isa-01 &Liam-03
Kul att läsa ifrån er!
Här är det också mycket bajs:)
Liam säger baaajs till allt och alla just nu. Storasyster tycker att det är superkul och skrattar nästan ihjäl sig varje gång.

Härligt att Didde växer!

Hoppas att ni triv bra iert fina nya hus!
Kramen!!
Vad tyckte han om tomten??
Liam skrattade bara åt honom:)
 

Hej Ankie! :)

Skrivet av  Cathis m. Didrik
Hi, hi - jag förstår att storasyster har roligt åt honom! :)

Vi trivs jättebra här i vårt fina hus. Vi var här hemma i jul och bara mysade. Didrik var lite resarverad inför Tomten. Men han tyckte att han var mycket spännande i alla fall. För att inte tala om alla fina paket som han hade med sig!

Hoppas att ni har det bra där uppe i norr. Här är det ösregn och tio grader plus - BLÄ!
Pulkan står ledsen och snyftar mot garageväggen...

Kram på Er!