Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Börjar jobba på måndag...

Skrivet av Anna med Isak 29/8-03
som jag gnälla om tidigare så börjar jag jobba på måndag. Det är med mycket blandade känslor jag kommer åka till jobbet.
Det är skönt att veta att Isak är hemma med pappa och inte behöver börja på dagis på en gång.

Dagis ja. Vi har nu bestämt att det är det han ska gå på sedan. Det kändes inte bra i magtrakten då jag kollade upp dagmamma vs dagis. Ville inte att Isak skulle börja i april/maj redan och att dagmamman var ledig på fredagar var inget bra heller. Då skulle det bli 8-9 barn hos en annan dagmamma och det känns verkligen inte bra.

Jobbet så. Det ska bli ganska kul att börja igen (jag håller åtminstone på att övertala mig själv om det :)). Skönt att veta att Isak är hemma med pappa.

Under tiden jag var mammaledig har mina chefer skillt sig, dvs jag har inte två chefer längre utan bara en på min stuga vilket är bättre men det är den sämre chefen som är kvar. :(
Hon och jag kommer inte så bra överrens så jag ska ligga riktigt lågt nu när jag börjar. Två tjejer sa upp sig nyligen och för den ena tjejen bad hon att få tillbaka julklappen ifrån och den andra sa hon då hon sa upp sig "Det kan inte ha varit många som sökte platsen om de valde dig". Förstår ni vad jag menar?

S vet inte hur det blir med hans jobb nu i nedskärningstider och det är också ganska jobbigt. Han har en tid att fundera på hur han ska göra (om han ska göra något annat) nu då han är pappaledig.

Färdiggnällt från mig

Svar på tråden: Börjar jobba på måndag...

Men, käre tid!

Skrivet av  Anna-Maria med August 030819
Inte konstigt att folk säger upp sig med en sådan chef!!! Trist! Jo, visst är det blandade känslor nu när jobbet verkligen står för dörren! Jag har ju tjuvstartat lite, men på måndag börjar jag på allvar. Känns jättekonstigt. Måndagar ska August vara hemma med pappa, fredagar med mig, sedan är det tre dagar däremellan att oroa sig över när han är på dagis. Jag vet att det kommer att bli tufft nu i början igen, men det fungerade bra innan jul. Han har varit på dagis nu två förmiddagar den här veckan, när jag har förberett lite. Det gick inte så bra, men han var inte på sin vanliga avdelning då, så jag hoppas det blir bättre. Han har dock fått träffa en av sina nya fröknar (båda de gamla är gravida - snacka om otur!) och August gillar henne verkligen, så jag hoppas det blir bra!

Lycka till på måndag och lyckliga Isak som får vara hemma varje dag med sin pappa!
 

Men du...

Skrivet av  Veronica med Saga 3/9-03
...om nu S bestämmer sig för o sadla om så har du ju en alldeles ypperlig hantverkare i huset. Framtid som målare eller golvläggare kanske *asg*

Nä allvarligt, jag förstår dig, jag känner likadant inför min start. Jag ska på konferens på onsdag och få veta lite om hur det blir vid övergången till kommunen.

Massor av lycka till och hoppas det inte skär sig för mycket med chefen!
 

Lycka till!

Skrivet av  Astrid med Malin 0308 +bf 1/5
Men vilken chef! Inte konstigt att det känns obehagligt för dig att börja igen. Skönt att Isak kan vara hemma med sin pappa i alla fall. Hoppas du kommer in i jobbet och dagiset blir bra så småningom.

Malin börjar dagis på onsdag, och vi räknar och puzzlar så att hon inte behöver vara där så långa dagar. Men det ser ganska bra ut just nu. Jag ska inte jobba heltid, men jag behöver även vila. Men det löser sig.

Styrkekram till dig på måndag!
 

Men fy!

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug
Vilken elak människa! Det låter ju inte så lockande att gå tillbaka då, nej... Hoppas, hoppas att det ljusnar för er båda på något sätt!

Kramar!

Ann
 

Vilken människa!

Skrivet av  Pernilla & Johannes 31/8-03
Hoppas ni inte behöver ha alltför nära kontakt med chefen!

Isak kommer få det jättebra tillsammans med pappa :)

Lycka till imorgon
Kram
 

Lycka till idag!

Skrivet av  Anja med Tim 21/8
Den chefen låter inte trevlig. Hoppas det känns bra ändå att börja jobba.

Kram Anja
 

hoppas

Skrivet av  Maria med Albin-03 + bf 9/7
verkligen att det går bra nu på jobbet, för det där lät verkligen inget kul :-( såna människor borde inte få vara chefer, blä.

Håller tummarna för dig idag.
Kram
 

Artiklar från Familjeliv