Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hemma bäst :-)

Skrivet av Maria med Albin-03 + bf 9/7
Vi kom hem igår kväll efter några dagar hos släkt i Bergslagen och Värmland. Och visst är det kul att vara borta men vi njuter alla sååå av att komma hem!!!

Min pappa och hans fru i värmland har ingen förståelse för att barnsäkra så nästan fyra dagar har gått till att säga nej åt en massa saker som Albin inte får göra eller röra. Att man inte kan plocka gort halvmeterhöga porslinstomtar från köksgolvet, där man är nästan hela tiden. Att man inte kan sätta snören på de lagom höga skåpen där alla finglas och tallrikar står. Nej istället ska han "lära sig". Stackars Albin blev helt nipprig efter några dagar eftersom allt är i hans höjd och ju jättespännande...
Man kan bara konstatera att man är sååå olika :-(

Helt lycklig över att komma hem var han, att få pilla på allt i sin egen höjd :-) vilken lycka!!

Nätterna har i alla fall varit helt okej borta, Albin sover nu ganska bra om nätterna. Man får stoppa in nappen ett par-tre gånger men annars sover han oftast ganska långa pass. Och jag har inte ammat på en vecka nu så man får nog anse att den är avlsutad. Känns lite dubbelt, men det känns i alla fall skönt att han kan soman om utan bröstet på natten nu.

Det var lite gnäll från mig, nu ska jag läsa ikapp lite från senaste vackan :-)

KRAM
Svar på tråden: Hemma bäst :-)

Välkomna hem!

Skrivet av  Astrid med Malin 0308 +bf 1/5
Visst är det skönt när de små kan härja lite som de vill. Och när man själv får göra det man vill också för den delen.

Hoppas ni får några lugna dagar nu innan skolan börjar igen.

Kram!
 

Artiklar från Familjeliv