Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Första dagen på jobbet

Skrivet av Anna med Isak 29/8-03
efter 1½ år. Efter att ha sovit jättedåligt i två nätter så gick jag upp vid 6.30. S och Isak sov vidare tätt tätt. :) S får ta Isak på natten nu då jag börjar jobba, inte för att det är så mycket jobb men tillräckligt för att göra en trött.

Den var hyffsat kul att komma tillbaka till jobbet, känner mig lite vilsen. Det tar väll ett tag att komma in i min roll som pedagog.

Vi hade personalmöte nu på kvällen, underbar tajming så här första dagen, så jag han med att åka och köpa ett par jeans innan det var dags att återvända till jobbet. Då jag kom hem strax efter 20 sa hade Isak redan somnat, så klart och det var lite tungt.

Far och son har haft en toppendag. :) Isak har kört lite med S. :) Killen som annars älskar att gå ut ville inte gå ut då det duggade, vem vill det. Och när de väl kom ut så ville han inte gå hem från parken. Han gick och satte på tv:n och ville kolla på sina älskade Teletubbies och så har han stagedivat från fotpallen i vardagsrummet. Inte en gång utan flera. Det gick bra då inte pappa var där också för då hade han turen att det låg en kudde på golvet. Toknissen.

Jaja det är bara att vänja sig vid att så här är det. I augusti då S börjar jobba kommer jag gå ner i tid.

Svar på tråden: Första dagen på jobbet

Puh!

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug
Låter som en tuff start!
Kändes det bra med barnen annars?
Kul att få unna sig ett par nya jeans!
Isaks intressen låter som Eriks - vi köpte en sacoosäck nu på Miorean, och oj, vad den är poppis hos barnen! Vi har lyckats få Lovisa att förstå att man inte ska stå på soffarmstödet och hoppa ner på den, men Erik anfaller den bäst han kan från alla håll! :D

Hoppas att du sov gott inatt då, och inte var uppe i varv, med allt nytt att tänka på.

Hoppas att det känns bra snart! De första två veckorna tycker jag har varit jobbigast båda gångerna. Sedan har barnen vant sig vid den nya ordningen, och blivit av med den värsta mammigheten...

Kram!

Ann