Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Berätta nåt kul!

Skrivet av Runa m Johannes
Hemskheter händer i världen och det påverkar iallafall mig mycket. Kanske man måste påminna sig själv och jobba mer på att se även de bra och härliga sakerna runt omkring en just nu? Så nu vill jag läsa om roligheter, gulligheter, tokigheter, duktigheter och konstigheter om våra kära små gryn :-)

Johannes har, upptäckte jag igår, ett öra som står ut mer än det andra, syns bakifrån när håret är vått så det smetar mot huvet. Jag tänker _aldrig_ berätta det för honom *skrattar* Och igår i badbaljan hoppade vi över skummet och till vår stora förvåning så kokade han kaffe! Dvs att han blåste ut luft ur munnen under vattnet. Kan tänka att försökte göra bubbelbad själv - Baddaren nästa :-) Och så klättrar han ur baljan när han är kissenödig och kissar på golvet i duschen - duktig kille ,-)

Nu är det er tur :-)

Kramar
R/E
Svar på tråden: Berätta nåt kul!

Kul idé!

Skrivet av  Christina m Fabian
Roliga saker kan vi väl alal behöva höra just nu. Fast så här på beställning var det minsann inte så lätt att komma på nåt kul. Hmmm...
Jo, idag skulle storasyster på kalas och vi skulle slå in ett hårspray. Detta fick Fabian tag på och började genast skaka flaskan och sedan föra den upp till håret - precis som man ska. Han var så söt så givetvis fick han lite lila färg av syrran.
Han härmar precis allt vi gör just nu. I kväll hade jag delat ett ägg med en äggdelare. Han fick skivorna och la genaast dem i äggdelaren och delade så att han fick småbitar istället. Full koll!
 

Kul idé!

Skrivet av  Christina m Fabian
Roliga saker kan vi väl alal behöva höra just nu. Fast så här på beställning var det minsann inte så lätt att komma på nåt kul. Hmmm...
Jo, idag skulle storasyster på kalas och vi skulle slå in ett hårspray. Detta fick Fabian tag på och började genast skaka flaskan och sedan föra den upp till håret - precis som man ska. Han var så söt så givetvis fick han lite lila färg av syrran.
Han härmar precis allt vi gör just nu. I kväll hade jag delat ett ägg med en äggdelare. Han fick skivorna och la genaast dem i äggdelaren och delade så att han fick småbitar istället. Full koll!
 

Ursäkta!

Skrivet av  Christina m Fabian
Idag tycks alla mina inlägg komma i dubbel upplaga. Det är väl bara för att ni ska lägga märke till att jag faktiskt skriver en del idag!
 

Hmm..nu ska vi se...

Skrivet av  Linda m Irmelin
Jo! igår satt och A och pratade om Iremlins farmor, då sträckte hon telefonen till A och pekade på dörren. Jag antar att hon ville han skulle ringa till farmor och säga till henne att komma hit =) Å så har Irmelin en kindtand på gång också. Å så har vi bestämt oss för att åka till Stockholm en helg under våren och hälsa på min bästa kompis å shoppa lite förstås.

Va roligt att Johannes är så väluppfostrad att han går ur baljan innan han kissar ;) Jobbigt att han inte somnade i tid men vi får väl hoppas det går bättre ikväll *håller tummarna*
kram
 

Hakar på

Skrivet av  ~Trixie~ med tre
visst är det skönt att "slippa" tänket på allt elände en stund....

Har inga rolighet att berätta utan mer ett framsteg. Karl har lärt sig att krypa baklänges ned för trappen och han är SÅ MALLIG. Han vill att både mamma och pappa ska titta på. Gulligt!
 

Ok

Skrivet av  pigleton m. Miranda o Viktor
Idag för bara 5 minuter sen sa jag till sonen på 6 år att han skulle duscha antingen nu eller i morgon varpå han svarar Ja det är nog bäst att jag duschar i morgon annars kanske jag blir smutsig i morgon och då är det ju dumt att duscha idag. =D
 

Klädtoka

Skrivet av  Ellen
har vi här hemma. Hon blir ursur när det måste tas av kläder. Det här har pågått ett par dagar och det är inte helt enkelt, men samtidigt är det lite skojigt. Vet inte vad det är för fix idé som hon har fått, men hon skriker och gormar och gråter bara vi försöker ta av minsta lilla strumpa!

Och sen har Luna lärt sig att sätta händerna för ansiktet och leka tittut. Tidigare har hon bara gjort det genom att använda filtar och saker, men nu har hon kommit på det där med händerna. Hon tjuvkikar ju oftast lite, men det är ändå kul. Hon sätter händerna för ansiktet, slår ut med armarna och säger "Titti!".

Men det sötaste av allt är att hon dagarna i ända går omkring och säger "Kaaaaam" och kramas och pussas. DET är verkligen kul, speciellt eftersom hon var helt motig mot att gosa under de första 9-10 månaderna av hennes liv.
 

okej

Skrivet av  Agnes med Algot
Lite "roligheter" Algot har sysslat med nu i helgen.
* Ätit kattbajs *ryser*
* Kastat min mobil i toaletten
* Han har lärt sig att ta nappen från fönterbrädan brevid sängen själv på natten. (när han ligger i vår säng)

Kommer inte på något mer just nu men jag tycker han gör en massa knasigheter mest hela tiden.
 

Lite kul härifrån

Skrivet av  Jen med Erik 030929
Idag har Erik fått följa med ner i tvättstugan och han har gått själv.. Tyckte de var så kul att gå in i hissen, sen in i källaren och tvättstugan.. sen skrika lite i trappen av glädje *ler* Har varit på sitt bästa humör idag :)

Försöker möblera om i sitt rum.. han flyttar på sitt tält (tror han ska bli som sin far som tycker de är kul att möblera om)

Har sagt mamma idag :) Han håller på och snackar så mkt den senaste tiden.. :)

Kram
 

Hedvig

Skrivet av  Anja m H
tar sig för munnen ibland, särskilt när hon ska amma, men även om det ska bjudas på något annat. Anledningen är att hon ska ta bort nappen och ibland är det ju befogat, men när där inte sitter någon så ser det rätt skoj ut faktiskt. På något sätt så sitter väl minnet av nappen kvar:) Nu ska jag soooova.
 

Artiklar från Familjeliv