Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Goafton *långt*

Skrivet av Runa m Johannes
Hej Vännerna

Tänkte berätta att vår uppkoppling , eller om det är aff, är så rackarns seg just nu att det tar små eviheter att skicka iväg inlägg :-( Att bara få upp och läsa går väl hyfsat bra, men sen om man skall svara - suuuuuck!

Så jag vill såhär gratta Wakkie till lillkille, komplimera Stina till vansinnigt gulliga små hjärtegryn, hälsa Jen att jag läst om strömabrottet och Eriks glädje att vara tillbaka dagiset- jobbigt och roligt, hejja på Camilla over there, och så kramar till Mia och förhoppningar att strömmen kommer åter snart, extrakram igen till alla som jobbat idag och ytterligare en till er allihopa ,-)
(Miko vet jag inte riktigt vad hon svamlar om *flinar*)

Det var så roligt att läsa om roligheter som barnen hittar på! Skrattade högt flera gånger, de är ju förljuvliga och de behöver inte vara så himla märkvärdigt för att man ska få en go känsla i magen, eller hur :-)Tycker vi skall berätta mer sånt roligt för varann här. Mitt bidrag idag blir nåt M berättade, när J vaknat efter middagssömnen fick han fatt i en bok jag läser inan jag skall somna och han berättade för J att den var inget rolig för den innehåller bara text. J kollade in Ms munrörelser och säger klockrent - Text! Annars har han mest sagt bajs, tutt och dåh dåh idag - och så ajaj förståss ,-) Och när han badat färdigt nu ikväll färdigt hjälpte han M att hälla ut vattnet, till skillnad mot tidigare kvällar då han istället blivit heligt förbannad äver att inte få bada mer än en halvtimma :-)
Ha det gott och gonatt - imorron börjar jag jobba *brrrr*

Kramar
R/E

Svar på tråden: Goafton *långt*

Det är aff

Skrivet av  Ellen
som är seeeeeegt alltså. Det jag har märkt är dock att oftast går det bra att gå vidare till en annan sida eller ladda om sidan innan det står att meddelandet är färdigskickat om man skriver inlägg. Det går alltså fortare än vad det verkar.

En rolighet som jag kan bidra med är att lilla kommandoran här hemma har börjat ge kommandon till hunden. Hon gormar "AAAAAAhhhh" tittar argt på hunden och slår med handen på sängen. Det betyder: Tuva, kom hit! hon säger även "gåååååå" och pekar bortåt. Det betyder Tuva, gå och lägg dig.

Det är verkligen hur kul som helst, men man börjar ju undra lite över hu man själv låter när man pratar med hunden *host host* Luna är ju annars väldigt verbal, men när hon kommenderar hunden är det mest gormande! ;-)
 

Den kommer och går :-)

Skrivet av  Mia m Ida
Strömmen alltså... Tröttsamt, men det funkar. Visst är aff segt! Man håller ju på att få krupp på att det är segt. Inte bättre av att jag flyttat ut på landet heller och har långsammare bredband...vad skulle jag hit att göra *s* Var nog nån lockelse om frisk luft, större yta och närmare till jobbet :-)
Kram på dig med!
 

Artiklar från Familjeliv