Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur få fast tryckknappar utan tråd

Skrivet av aster
Hej
Har nu försökt i en halv dag att sätta fast en tryckknapp på en hundregnkappa, och blir galen.
Har en drös med sådana tryckknappar som man får extra när man t ex köper jackor. Det är alltså inte den vanliga "gammeldags" sorten som man syr fast, utan den är i 4 delar. Jag har fattat hur det hela ska sitta ihopa av att ha tittat på sådana som redan är fastsatta på jackor. Och tror mig ha förstått att man först trycker ihopa de två mittdelar som sedan ska kunna tryckas in varandra.
MEN hur gör man sen. Ska man ha nåt specialverktyg. Har försökt hamra ihopa dom , men då blir de bara sneda och blir obrukbara.
Nån som vet hur man gör???
Svar på tråden: Hur få fast tryckknappar utan tråd

Specialverktyg!!!

Skrivet av  Ellen m Embla 1/4 -01
Det ska vara som en liten skålad platta under knappen, och så en speciell dorn att slå med, som är formad i toppen. Kolla med en sybehörsaffär eller pandura/slöjddetaljer typ, så kan de säkert visa dig vad det är du ska ha!
Kramar /Ellen
 

åh,tack...

Skrivet av  aster
...för den upplysningen!
 

:) Gissa vem...

Skrivet av  Ellen m Embla 1/4 -01
...som själv suttit och svurit och bara inte BEGRIPIT hur i *fula ord* man får ihop knapparna... Blev mycket glad och lättad när jag upptäckte att det fanns specialverktyg för ändamålet... :)
Hoppas du får ihop det nu!
Kramar /Ellen