Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilka underbara böcker

Skrivet av UlLi
har just hämtat mitt paket från panduro och tittat i de två böckerna om att filta figurer i ull och dom verkar underbara jag känner mig redan inspererad gäller bara att förska hitta lite billig ull någonstan för de lär gå åt mängder.
längtar till på söndag då jag ska sätta mig och filta måste först fixa de sista till lördagens marknad innan jag börjar fuska med något nytt
Svar på tråden: Vilka underbara böcker

Vad heter böckerna???

Skrivet av  maria
Jag är också intresserad av denna teknik... Tänkte att jag skulle sätta mig in i det lite mera, men det verkar kanonroligt faktiskt.

Hoppas att du kan hålla fingrarna i styr innan du är färdig med det du SKA göra *fniss*

Maria
 

Kunde inte de

Skrivet av  UlLi
hålla fingrarna i styr alltså utan jag har gjort en tomte men jag måste köpa hudfärgad ull också för de känns itne skoj att lägga ner en massa jobb och göra något jätte fint och få jätte konstig ansiktsfärg den tomte jag gjorde nu ser enormt berusad ut med sitt rosa ansikte men jag testade mest att jag förstod hur jag skulle göra inte alla tekniker.

böckerna heter

Nissefilt
Ny filt
av Birgitte krag Hansen

båda böckerna är på norska men det är massa bra bilder och jag känner i alla fall att de itne är mycket jag inte förstår efter att ha provat och tittat på bilderna då faller bitarna på plats.

måste bara söka något bra ställe som säljer filtnålar och kanse även billig ull de fanns länkar i boken som jag ska kolla på
 

litet fel

Skrivet av  UlLi
böckerna är på danska
vet inte vart jag fick de norska ifrån :)
 

Artiklar från Familjeliv