Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

_NÄR_ scrappar ni???

Skrivet av Ull
Hihi, konstig fråga???
Jag är trebarnsmor och har fullt upp _hela_ dagarna. Älskar allt "papperspyssel" och vill börja scrappa. men när ska jag göra det. Om barnen är med river de ju runt i allt. På kvällen väntar disk, tvätt och zzzzzz. Hihi hur gör ni amitiösa scrappare????
Svar på tråden: _NÄR_ scrappar ni???

oxå 3barnsmor...

Skrivet av  Åsa m 3 barn + 1 i magen v35
och just nu blir det mest sena kvällar och nätter då jag har svårt att sova ( gravid med 4an ). Annars blir det inte så ofta och det är lite synd, men man får ta vara på de korta stunder som finns ibland mellan varven.
 

Vi är några stycken

Skrivet av  Zingorina
Vi träffas en gång i veckan varje torsdag, och sitter tills vi stupar. Då läggs liksom allt annat åt sidan sålänge.
Se det som vilken kvällskurs eller gympapass som helst;-)
Har inte ro att sitta själv hemma och scrappa för precis som du skriver så väntar ju disk och annat.

Linda
 

Jämt....*ler*...

Skrivet av  Lena S m 4
har ju en egen scrappskrubb dit jag smiter flera gånger per dag, mina barn scrappar osså så vill de scrappa så sätter de sig och scrappar de också....
 

5 barn hemma..

Skrivet av  ::Hannanon & Frode + 4 till::
Men det går så bra så:-)
Man får passa på då barnen sover.
 

ÅH, jag skulle....

Skrivet av  Ull_e_
vilja gå i någon sån där scrap-klubb/kurs. Att få gå hemifrån en stund. Jag tror det är enda möjligheten. Men ingen av mina bekanta har intresset. Bor i en småstad så inget erbjuds nog här heller.
Tack för svaret!
 

Åh jag är så prioriterad att

Skrivet av  Lena S m 4
det är ett helt gäng här (Örebro) som scrappar och vi har miniträffar varannan vecka....så himla trevligt även om jag kan scrappa i stort sett när jag vill annars så är det alltid kul att träffa andra och byrta lite tips, ideer och få insperation....
 

Alla behöver inte scrappa!

Skrivet av  Jessan
Jag menar, man kan träffas ändå bara för att komma hemifrån!
Vi är ett gäng tjejer som började träffas när våra äldsta var små. Varannan vecka hemma hos varandra (typ syjunta fast ingen sydde ngt...) Vissa pysslar m ngt, andra lagar kläder, sätter in foton, sorterar recept, betalar räkningar... Eller bara snackar skit!

Nu har vi faktiskt egen lokal där vi kan ha vårt material framme hela tiden. Köper in färger, penslar, lim osv för de 100 kr vi lägger var varje "termin".

Sen hittar vi på annat skoj med, helgövernattningar, motionslopp, möhippor o annat!
 

Vilken bra fråga!

Skrivet av  Lingling
Jag scrappar inte (är väl som pärlor, knyppling och frivoliteter, det kommer ... ;))

Igår tog jag itu med diverse högar med foton och satte in en massa i ett album och sorterade upp, inte klar, två album till minst ... men det hade blivit mer gjort om det inte varit för min sötnos som tycker mkt om bilder och raskt rörde om i mina högar!
Jag hittar knappt tid att bara sätta in bilder, att då få tid till ngt mer ambitiöst - hur gör man?
 

Artiklar från Familjeliv