Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kreativ ångest?

Skrivet av Lingling
Eller vad ska jag kalla det? Hur många av er har _en_ klar bild av vad ni vill göra hela vägen genom ett projekt?
Jag drabbas av eftertanke ideligen och undrar ´´jamen det kanske blir bättre om jag gör så istället?´´ och då blir det lätt liggande ett tag medan jag bestämmer mig.
Någon mer?

Inte blockering, för många idéer och alternativ?
Svar på tråden: Kreativ ångest?

Ja

Skrivet av  Evie med Minoo & Nemo
jag kan bli sittande med pysslet framför mig stirrandes ut i luften medan hjärnan går igenom alternativa lösningar. Min kompis som jag brukar pyssla tillsammans med gör tio gånger så mycket på samma tid, men har ett annat förhållingssätt. Jag vill att det ska bli perfekt, hon vill ha kvantitet. det ser helt dumt ut när vi pysslar, hon far omkring runt bordet som en tätting och jag sitter still och stirrar långa stunder :-)
 

Låter väl bra!

Skrivet av  Genaro
Du är väl en skapande människa. Logik passar ju inte ihop med skapande egentligen.
Själv brukar jag tänka länge på projektet innan jag börjar. Sen tvingas man ju också att ändra längs vägen ibland när idéerna man har visar sig fungera mindre bra.
:)
 

Skönt att

Skrivet av  Lingling
man inte är ensam. Just nu sitter mitt lapparbete uppe på anslagstavlan medan jag funderar på vilken ände som ska vara mitt och periferi - fast jag tror vi (jag ahr maken som konsult) bestämde oss igår för att göra som jag tänkte från början.