Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lapptäcksmakare

Skrivet av Solstrålen m Elliot 03
Är det någon som har någon idé på något roligt mindre lappprojekt?? Vill sy något till mamma när hon fyller år. Hade först tänkt mig ett par kuddar, men hon har ju så många redan. Sen tänkte jag på en tygpåse. Någon som vet någon bra sida med idéer? Gärna också någon sida där man kan beställa färdiga "tygkitt". Min dator kraschade för ett tag sen, så jag har inga av mina favoritsidor kvar :(
Svar på tråden: Lapptäcksmakare

Jag skulle kunna tänka mig...

Skrivet av  Fröken Fräken
att någon gång sy ett hjärta i lappteknik, avsett att hänga på väggen och peta in vykort och liknande i. Jag har sett såna hjärtan på någon marknad, men vad jag minns så har jag inte sett någon beskrivning på nätet (vilket inte betyder att det inte finns!). Om du tänker dig ett helt hjärta först, och så lägger du på en kvadratisk bit som på diagonalen täcker delen från hjärtats nedre spets och lämnar de båda "hjärtbågarna" fria... Då stoppar man vykorten i den där kvadratiska biten. *hemsk förklaring* I alla fall, kanske det kan vara något?

Min favoritsida bland tygbutiker:
http://www.lapp-elisa.com/cgi-bin/Store/store.cgi?sales=1
 

Jag tror att jag förstår

Skrivet av  Solstrålen m Elliot 03
Menar du att själva hjärtat är enfärgat och sen är kvadraten i ett annat tyg?
 

Ja, eller så...

Skrivet av  Fröken Fräken
kan man sy kvadraten i någon lappteknik eller kanske med någon applikation om man hellre vill det. Det gör man som man behagar, tänker jag! ;-)