Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp önskas med dörrkrans!

Skrivet av Carina
Idag har jag tagit ner min fina julkrans från dörren och det känns så tomt. Känns tråkigt att inte ha någon krans förrän till påsk. Har någon några tips på annan krans man kan göra och sätta upp snart, typ en vårkrans? Vill inte ha eterneller eller sidenblommor. Jag bor i lägenhet så det kan inte vara något som blir förstört av värmen i trappen, vi har ca 14-17 grader i trappen, ibland kallare om någon lämnat ett fönster öppet.
Svar på tråden: Hjälp önskas med dörrkrans!

tips

Skrivet av  LindaLu
köp en fin pilkrans.
den kan du variera dekorationen på allt efter årstid.
Nu är det snart dags för alla hjärtans dag, så kanske ett par hjärtan och fina band blir bra?
Eller något "snöigt" med prismor och isblå band?
Du kan också köpa/göra snökristaller med ståltråd och pärlor...
Vill du ha den lite vårigare så kan du köpa videkissar att sätta i. Gör en bukett och knyt fast med ett fint band. Trä några glaspärlor på ståltråd och vira runt kransen.
 

Tack LindaLu!

Skrivet av  Carina
Videkissar låter fint tycker jag. Jag har en stor fin pilkrans som jag brukar göra höstkrans av men jag brukar behålla vissa saker kvar på den till nästa år, så det blir nog till att köpa en ny. Var hittar jag det? Den jag har nu är köpt som höstkrans i en blomsteraffär för flera år sedan men jag byter ut det som är på. Den kostade flera hundra och det borde väl finnas billigare.
Har funderat på det där med krans till Alla hjärtans dag men vet inte hur jag ska få till det utan att det blir för pråligt eller puttenuttigt. Kanske gör jag en vårkrans och bara hänger i nåt fint hjärta till Alla hjärtans dag. Tack för tipsen!