Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vill gärna ha länktips på tygsidor.

Skrivet av Anna K 010420 040731
Vet ni var man kan beställa bra tyger till lapptäcken på webben. Skriv gärna även om du har tips på siter som skickar internationellt. Kan tänka mig att handla från hela vårat klot.
Svar på tråden: Vill gärna ha länktips på tygsidor.

Butiker/nätbutiker

Skrivet av  Linda
www.keepsakequilting.com är en. Sedan kan du gå in på rikstäcket sida och titta under rubriken butiker där. www.rikstacket.com Mest svenska butiker.
www.quiltersparadadiseonline.com
www.quiltershop.com
 

Flannel?

Skrivet av  Anna K 010420 040731
Är det bomullstyg?
 

Ja men....

Skrivet av  Linda
det är lite luddig yta på tyget. Ruggad liksom.
 

Ja

Skrivet av  Anna K 010420 040731
det var det jag trodde... då har jag beställt fel. Jaja då får jag sy påslakarn till barnen.
 

Några tips

Skrivet av  Allis
Du bör *alltid* fråga efter fraktkostnaderna innan du beställer något. Billigaste frakten från Usa inom rimlig tid är Global Priority som kostar 9-10 dollar. De olika firmorna lägger i olika mycket tyg, någon har en gräns vid tre yard, andra kan proppa i elva.

Bästa sökmotorn är www.quiltshops.com där kan du jämföra priser också om du veta vad tyget heter.

Jag har handlat från och varit nöjd med följande:

www.thefabricshoppe.com
www.bighornquilts.com
www.fabricshack.com
www.stitchingpostquilts.com
www.mybluebamboo.com
www.thebestkeptsecret.com
www.quiltersquarter.com
www.utahsewnsave.com
www.alwaysquiltingonline.com

Nesan med att handla från nätet är att man lätt fastnar :O). Och sen har man väldigt svårt att hosta upp 200 kr/metern på Panduro när man kan hitta samma tyg för 3 dollar förstås!

Brygg mycket kaffe och lägg en kudde på stolen när du börjar surfa runt!
 

Jo tack!

Skrivet av  Anna K 010420 040731
Satt flera timmar och dreglade över alla fina tyger som finns. Syr du mycket? Har du bilder/hemsida som jag kan se? Jag vill jättegärna gå någon kurs inom en snar framtid!!!
 

Artiklar från Familjeliv