Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lunginflammation och öroninflammation...

Skrivet av Wondergirl
..har Elias. Han är inne på tredje sjukdomsveckan nu, med feber, förkylning och hosta. Igår fick har antibiotika och riktig hostmedicin och idag är första dagen då han är någorlunda glad och självständig.

Nästa vecka börjar jag plugga. Jag kom in på en grundkurs i engelska som jag tänker använda i min lärarutbildning.
Sedan har jag fått ett jobb på 15 h i veckan som personlig assistent, så jag kommer ha fått upp framöver. Plus mina tre barn förståss.
Aktiviteten kommer inte att vara så hög från mig framöver.

Om någon har tips om hur man kan få i ett skrikandes, sparkandes, spottandes barn pencillin får ni gärna berätta det. Jag har bara lyckats få i Elias 1 ml , han ska ha 3,5 ml 2 ggr dagligen och 7 ml har redan gått till spillo.
Nu kräver han uppmärksamhet.
Svar på tråden: Lunginflammation och öroninflammation...

Stackarn!

Skrivet av  space
Det var inga roliga saker han dragit på sig. Hoppas han blir fullt frisk snart.

Har du provat att ge medicinen med sådan medicinspruta? Då sprutar man ju in medicinen långt in i munnen så att man inte behöver känna smaken så mycket. Men han kanske inte gillar att bli fasthållen?
 

Krya på dej Elias!

Skrivet av  Madicken & Elliot
Hoppas du på något mirakulöst sätt får i honom. Jag blandar ut Elliots medicin i vällingen. Fick tipset av doktorn vi var hos :-)
 

Artiklar från Familjeliv